۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۰۶
کد خبر: 82206276
T T
۰ نفر

پايگاه محيط باني امروله كنگاور كلنگ زني شد

۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۰۶
کد خبر: 82206276
پايگاه محيط باني امروله كنگاور كلنگ زني شد

كرمانشاه- ايرنا - پايگاه محيط باني كوهستان امروله شهرستان كنگاور عصر شنبه با حضور مدير كل اداره حفاظت از محيط زيست استان كرمانشاه و مسوولان شهرستاني كلنگ زني شد.

به گزارش ايرنا، مدير كل اداره حفاظت از محيط زيست استان كرمانشاه در اين مراسم گفت: كوه امروله از رشته كوه‌هاي زاگرس است كه حد فاصل شهرستان‌هاي كنگاور، صحنه و سنقر قرار داشته و يكي از بلندترين قله‌هاي استان كرمانشاه است.
علامحسين كاظمي افزود: امروله به لحاظ طبيعت و حيات‌ وحش منطقه بكر و دست نخورده‌اي است كه به عنوان منطقه شكار ممنوع از سال 1389 از سوي اداره كل محيط زيست استان كرمانشاه اعلام شده و مساحت اين منطقه بيس از 43هزار و 200 هكتار است.
وي ادامه داد : از گونه هاي جانوري اين منطقه مي‌توان به خرس قهوه اي، كل، قوچ، بز و ميش، شغال، روباه، كفتار، كمركولي، دليجه، چكچك پشت سفيد، آگاماي قفقازي و ... نام برد.
مديركل اداره محيط زيست استان كرمانشاه با اشاره به اختصاص 2 ميليارد ريال اعتبار از سوي كميته برنامه ريزي شهرستان كنگاور براي احداث اين سر محيط باني، اظهار داشت: از فرماندار كنگاور به دليل حمايت جدي از محيط زيست شهرستان تقدير مي كنم.
فرماندار كنگاور هم در اين مراسم گفت: آنچه كه براي ما مهم است حفظ و نگه داري از گونه هاي جانوري و گياهي مختلفي است كه در كوهستان امروله وجود دارد.
شريف خسروي افزود: تاكنون دستگاه هاي مربوطه به دليل نبود امكانات و تجهيزات آنطور كه بايد و شايد از محيط زيست ما حفاظت و حراست نكرده اند و بسياري از گونه هاي جانوري ما منقرض شده است.
وي اظهار كرد: اين موضوع به قدري مهم است كه مي توان كل محيط شكار ممنوع را مجهز به پايش تصويري كرد، تا هنگامي كه محيط بانان در نقطه اي حضور نداشته باشند بتوان با استفاده از ابزارهاي فيزيكي از ماموريت و مسووليت آنها حفاظت و حراست كرد.
شهبازي رييس اداره محيط زيست شهرستان كنگاور نيز با بيان اينكه براساس استانداردهاي جهاني تمام كشورها مكلف شدند حداقل 10 درصد از مساحت قلمرو خود را در حفاظت محيط زيست خود قرار دهند، اظهار داشت: در كشور ما به طور ميانگين اين مهم انجام شده ولي در استان كرمانشاه كمتر از هفت درصد است.
امروله كوه شكوهمند و زيبايي است كه داراي گونه‌هاي مختلف جانوري و متنوع و شاداب گياهي است كه در شمال غرب شهرستان كنگاور قرار دارد.
7447/8066