۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۰
کد خبر: 82209240
T T
۰ نفر
21 هزار و 758 دانش آموز در كرمان زیر پوشش برنامه شهاب قرار می گیرند

كرمان - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان گفت: 21 هزار و 758 دانش آموز در استان زیر پوشش برنامه ملی شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) در سال تحصیلی آینده قرار می گیرند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان محمد محسن بیگی در نشست كارگروه اجرایی برنامه ملی شهاب استان با اشاره به اجرای این برنامه در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یك كرمان و شهرستان زرند افزود: این برنامه ملی در سال تحصیلی جاری در شهرستان های بافت، بردسیر، جیرفت و آموزش و پرورش ناحیه دو كرمان نیز اجرا خواهد شد.
وی بیان كرد: شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره آموزش متوسطه، پرورش استعدادهای برتر و ایجاد ساز و كارهای مناسب برای شكوفایی آنان به عنوان سرمایه های ملی و خدادادی و حمایت تربیتی و معنوی از دانش آموزان دارای استعدادهای برتر به منظور بهره مندی از توانمندی آنان در تعالی كشور از مهمترین اهداف برنامه ملی شهاب است.
وی بر شناسایی استعدادهای برتر و هدایت آنان براساس این استعدادها تاكید كرد و گفت: اگر افراد براساس استعداد و توانمندی در جایگاه خود قرار بگیرند، دستیابی به اهداف سازمانی و زمینه توسعه و تعالی كشور فراهم می شود.
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان افزود: متاسفانه روند هدایت تحصیلی در كشور براساس سو گیری و جو روانی و عدم توجه به استعداد و انگیزه دانش آموزان صورت می گیرد.
وی تصریح كرد: باید فرهنگ هدایت تحصیلی دانش آموزان براساس نیاز كشور و استعداد آنان در جامعه با اطلاع رسانی توسط رسانه ها و مسئولان نهادینه شود.
محسن بیگی گفت: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان از دوره ابتدایی ضروری است و باید همخوانی لازم برنامه های ملی شهاب و ارزشیابی توصیفی در حوزه ابتدایی انجام شود.
وی با اشاره به اینكه در شرایط كنونی مستعدترین افراد با مدارك بالای تحصیلی بیكار هستند گفت: مهارت آموزی و هدایت دانش آموزان به سمت و سوی رشته های فنی و حرفه ای و كار دانش در راستای اشتغال زایی و كار آفرینی ضروری است.
وی همچنین بر ارزیابی مستمر برنامه ملی شهاب در راستای آسیب شناسی این برنامه و اجرای موفق آن در استان تاكید كرد.
نشست كارگروه اجرایی برنامه ملی شهاب استان با حضور مدیركل آموزش و پرورش، رئیس بنیاد نخبگان استان كرمان و روسای ادارات آموزش و پرورش مجری برنامه ملی شهاب برگزار شد.
7437/3028