۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸
کد خبر: 82209354
T T
۰ نفر
پنج هزار و٣٠٠نفر دربخش تعاون استان اردبیل اشتغال یافتند

اردبیل-ایرنا-مدیركل تعاون ،كار ورفاه اجتماعی گفت : پنج هزارو ٣٠٠ نفر در سه سال اخیر در بخش تعاون استان اشتغال یافتند كه در مقایسه با دوره های گذشته حدود ٣٣درصد اشتغال استان در این بخش ایجاد شده است .

به گزارش ایرنا، قاسم رحیمی دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ادارات كل تابعه استان اردبیل با اشاره به تعاونی های فعال در استان افزود: یكهزار و٨٠٠ تعاونی فعال در استان وجود دارد كه از این تعداد ٥٠٨ تعاونی در دولت تدبیر وامید ایجاد شده و از ٣٨٠ هزار عضو تعاونی هم٨٣هزار تعاونی در این دولت راه اندازی شده است .
وی افزود: در حوزه ارایه آموزش های مهارت عمومی به تعاون گران ١٥ هزار و ٨٠٠ نفر در حدود سه هزارو ٣١٥ ساعت آموزش لازم را فرا گرفتند .
رحیمی اختصاص ٦٥٠ میلیارد ریال وام به تعاونی ها ، واگذاری ١٠ هزار واحد مسكن مهر ،اجرای طرح هایی در قالب اقتصاد مقاومتی ، طرح توانمندسازی فقرا ومحرومین در قالب تعاونی فراگیر ملی ، طرح توانمند سازی فقرا ومحرومین در قالب تعاونی سهام عام ، گسترش مالكیت عمومی ومردمی كردن اقتصاد در قالب شركتهای تعاونی وعمران شهری را از جمله اقدامات این اداره كل عنوان كرد.
رحیمی تصریح كرد: در حوزه روابط كاری در سه سال گذشته ١٥ هزارو ٥٠٠ فقره شكایت واصل شده كه به ١٢هزارو ٨٠٠ مورد آن رای صادر شده ودر خصوص بازرسی های اعمال شده هم ١٩ هزار بازرسی از تعاونی ها انجام شده است
مدیركل تعاون ،كار ورفاه اجتماعی استان اردبیل از ایجاد ٣٣٠ تشكل كارگری وكارفرمایی در استان خبر دادوگفت: در طول سه سال اخیر ٣٣٠ تشكل كارگری وكارفرمایی ایجاد شده وتعداد ١٣ هزارو ٨٠٠ نفر هم در این سه سال از طریق مراكز كاریابی بكار گیری شدند .
رحیمی گفت :در حوزه مدیریت اجتماعی هم ٩ دوره سبد كالا هردوره به تعداد ١٦٠ هزار نفر در استان توزیع شده است .
وی برگزاری ١٦٠ مسابقه ورزشی ،بهره مندی كارگران از استراحتگاهها وتجهیز وتكمیل ورزشگاه های مشگین ،خلخال وگرمی را از جمله اقدامات اداره كل تعاون ،كار ورفاه اجتماعی استان اردبیل بر شمرد.
6016