۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸
کد خبر: 82211591
T T
۰ نفر
گزارش دادستان اردبیل از تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اقدام های صورت گرفته توسط مجموعه دستگاه قضایی در زمینه مقابله با مفاسد اقتصادی و تخلفات اداری در این استان را تشریح كرد.

ناصر عتباتی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هماهنگی لازم بین سیستم قضایی و بازرسی استان به صورت 100 درصدی وجود دارد و این امر موجب شده تا تمام فعالیت های اقتصادی شامل اقدام های مسوولان دولتی و بخش خصوصی به طور جدی و با دقت تمام رصد شود و در این راستا پرونده سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری اردبیل مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی افزود: براساس گزارشی از سوی سازمان بازرسی ، دادستانی به آن پرونده ورود كرد و بررسی موضوع و تكمیل مدارك منجر به تعقیب مدیر ذیربط و صدور كیفرخواست علیه وی شد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل همچنین با اشاره به مسایل مطرح در زمینه شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان بیان كرد: پرونده ای در خصوص برخی تخلفات مالی این مجموعه از ناحیه سازمان بازرسی به دادستانی ارسال شد كه در نهایت قرار مجرمیت و كیفرخواست صادر و پرونده جهت رسیدگی و صدور حكم به دادگاه صالحه ارجاع شد.
او همچنین تصریح كرد: دو نفر از مدیران كل استان نیز با گزارش سازمان بازرسی تحت تعقیب قرار گرفتند و پس از تحقیقات كامل ، تخلفات محرز شد و قرار مجرمیت و كیفرخواست از سوی دادستانی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه صالحه ارجاع شده است.
عتباتی در ادامه به تخلفات موجود در شركت های بیمه اشاره كرد و گفت: باند هفت نفره كلاهبرداری از شركت های بیمه شناسایی شدند ، این افراد با تصادف های ساختگی ارقام قابل توجهی از شركت های بیمه دریافت كرده بودند كه در نهایت ورود دادستانی به موضوع منجر بازداشت آنها شد.
وی با بیان اینكه كودك چهار ساله اردبیلی كه از طبقات فوقانی مجتمع تجاری الماس شهر سقوط كرده بود همچنان در كما بسر می برد ، اظهار كرد: در حادثه ای دیگر فردی میانسال در فضای گودبرداری شده روبروی بیمارستان ایثار اردبیل كه عمق قابل توجهی نیز دارد سقوط كرد كه در این زمینه نیز دستور تعقیب مدیران متخلف در واگذاری زمین و انجام خاكبرداری خطرناك و مجریان متخلف صادر شد و بازپرس به طور صورت جدی با موضوع برخورد می كند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در ادامه به حادثه تیراندازی در خروسلو و قتل چهار نفر اشاره كرد و گفت: این پرونده پس از تحقیقات فراوان منتهی به صدور حكم چهار فقره قصاص نفس برای قاتل شد.
او در ادامه عنوان كرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی ، تمام اقدام ها در راستای مبارزه با مفاسد در دستور كار قرار گرفته و هرگونه تخلف از زد و بند گرفته تا قاچاق كالا و ارز به شدت پیگیری و برخورد می شود.
وی افزود: دستگاه قضایی در كنار این برخوردها نسبت به حمایت از فعالیت های اقتصادی سالم نیز اهتمام دارد و از جمله كمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اردبیل با برگزاری جلسه های مستمر نسبت به بررسی مشكلات واحدهای تولیدی اقدام می كند و از جمله می توان به پرونده كارخانه تعطیل دوب آهن اردبیل اشاره كرد كه با پیگیری موضوع هم اكنون كارخانه با بیش از 200 نفر كارگر در سه نوبت فعال است.
عتباتی همچنین به كارخانه سبلان پارچه اردبیل اشاره كرد و گفت: 520 نفر از كاركنان این مجموعه حقوق معوق داشتند و موضوع در حال تبدیل به بحرانی برای استان بود كه با ورود دادستانی ، كارخانه به چرخه فعالیت بازگشت و مطالبه كارگران نیز پرداخت شده است.
8123/6016