۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82212044
T T
۰ نفر
ترويج فرهنگ دفاع مقدس، عاملي اثرگذار در اعتلاي نظام اسلامي است

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: ترويج فرهنگ دفاع مقدس، عاملي اثرگذار در اعتلاي روز افزون نظام اسلامي است و بايد همه مسئولان دستگاه هاي اجرايي در اين خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي روز دوشنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي آذربايجان غربي افزود: در اين استان مجاهدت هاي زيادي توسط شهدا، ايثارگران و رزمندگان در دوران دفاع مقدس صورت گرفته ولي متاسفانه در جامعه براي نسل جوان بازگو نشده است و در صورتي كه همين گونه پيش رود، ممكن است در آينده به طور كامل به فراموشي سپرده شود.
وي اضافه كرد: ترويج فرهنگ دفاع مقدس بر عهده چند دستگاه خاص نيست و بايد همگان تلاش كنيم تا اين امر در جامعه نهادينه شود و نسل هاي آينده بدانند كه در كشورمان در آن دوران چه اتفاقاتي افتاده است.
وي با اشاره به نزديك شدن به ايام بازگشايي مدارس اظهار كرد: بايد زمينه اي را فراهم كنيم تا والدين نوشت افزار توليد داخلي را براي فرزندان خود تهيه كنند كه در اين مسير، آگاهسازي و اطلاع رساني بسيار ضروري است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ادامه داد: اگر مسئولان درست به مردم اطلاع رساني كنند، مردم از توليدات داخلي استفاده خواهند كرد و همانطوري كه مردم از اول انقلاب اسلامي تاكنون در همه صحنه ها از اسلام و نظام به طوري جدي حمايت كرده اند در اين رابطه نيز حمايت خواهند كرد.
وي اضافه كرد: در اين رابطه صدا و سيما و مطبوعات نيز وارد عمل شوند و به مردم اطلاع رساني درست كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه بازگشايي مدارس نزديك است، اظهار كرد: بايد تلاش كنيم تا مردم در رابطه با نوشت افزار و لباس هاي مدارس از توليدات داخلي استفاده كنند.
حجت الاسلام محمدباقر كريمي افزود: بايد توليدكنندگان داخلي طراحي هاي جديد انجام دهند تا نماد ايراني در روي وسايل توليدي شان حك شود.
6009/2093