۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82214027
T T
۰ نفر

438 كیلومتر راه در كهگیلویه و بویراحمد ساخته شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82214027
438 كیلومتر راه در كهگیلویه و بویراحمد ساخته شد

گچساران - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه كهگیلویه و بویراحمد گفت: 438 كیلومتر راه در سه سال گذشته در این استان ساخته شد.

حسن نوروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 350 كیلومتر راه روستایی،50 كیلومتر بزرگراه، 38 كیلومتر راه اصلی و ایمن سازی 13 جاده حادثه خیز از خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید در كهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان كرد: پنج هزار و 200 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای توسعه راه های ارتباطی این استان هزینه شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه كهگیلویه و بویراحمد عنوان كرد: تكمیل 250 طرح نیمه تمام، ایجاد امكان پرواز در شب و انواع هواپیما در فرودگاه شهر یاسوج و تكمیل طرح راه آهن یاسوج به اقلید از برنامه های مهم در دست اجرای توسعه راه های ارتباطی این استان است.
نوروزی ابراز كرد: چهارخطه یاسوج - سمیرم به طول 40 كیلومتر و با میانگین پیشرفت فیزیكی حدود 45 درصد ، چهارخطه یاسوج - شیراز به طول 37 كیلومتر و با میانگین پیشرفت فیزیكی 82درصد، چهار خطه یاسوج - بابامیدان به طول 15 كیلومتر و پیشرفت فیزیكی 85درصد ، محور ارتباطی دوگنبدان به بهبهان به طول 37 كیلومتر و با پیشرفت فیزیكی بالای 20 درصد از مهمترین طرح های راهسازی در دست ساخت كهگیلویه و بویراحمد است.
وی محور چرام - دوگنبدان- باباكلان-گناوه ، دهدشت – چرام و محور دهدشت – طولیان را از دیگر طرح های مهم حوزه راهسازی این استان ذكر كرد.
نوروزی گفت: بیش از 27 درصد از اعتبارات سفر هیات دولت به این استان در بخش دولتی به حوزه راه های ارتباطی اختصاص یافته است.
وی بیان كرد: تصویب اعتبار برای چهار طرح حوزه حمل و نقل به میزان 2 هزار و 660 میلیارد ریال در این سفر نشان از عزم جدی دولت برای توسعه زیرساخت های جاده ای استان دارد.
نوروزی با اشاره به قرار گرفتن كهگیلویه و بویراحمددر كریدور اتصال استان های مركزی به جنوب كشور، كمبود جاده های چهارخطه و پایین بودن شاخص آسفالت راه های روستایی افزود: توسعه زیرساخت های جاده ای این استان مورد توجه دولت است.
این استان با جمعیتی حدود 703 هزار نفر دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یك هزار و 676 روستای دارای سكنه است.
8143/6110