۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82215450
T T
۰ نفر

ساخت سه پایگاه اورژانس از سوی خیر دزفولی

۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82215450
ساخت سه پایگاه اورژانس از سوی خیر دزفولی

دزفول - ایرنا - حاج غلامحسین زاده دباغ نیكوكار حوزه سلامت با تقبل هزینه 2.5 میلیارد ریالی احداث یك پایگاه اورژانس 115 ،‌ساخت سومین پایگاه اورژانس را در دزفول آغاز كرد.

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشكی دزفول روز شنبه در آئین كلنگ زنی این پایگاه اورژانس كه در جاده دزفول -اندیمشك ساخته می شود با اشاره به ادامه ساخت پایگاه های اورژانس جاده ای و شهری پیش بیمارستانی به همت خیرین حوزه سلامت گفت: ساخت سومین پایگاه اورژانس شهری توسط حاج غلامحسین زاده دباغ نیكوكار دزفولی آغاز شد.
یوسف پریدار افزود:این نیكوكار دزفولی قول ساخت پنج پایگاه اورژانس 115 را داده بود كه 2 پایگاه توسط ایشان در سال گذشته ساخته شده و به بهره برداری رسید و از امروز نیز ساخت سومین پایگاه اورژانس توسط این خیر آغاز شد.
وی اظهار كرد:زمین این پایگاه به مساحت 250 مترمربع از سوی شهرداری و شورای شهر دزفول تامین شده كه با كمك 2.5 میلیارد ریالی این نیكوكار حوزه سلامت در كمتر از یكسال ساخته خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی دزفول بدون اشاره به تعداد پایگاه ها ودرمانگاه های خیرساز دزفول گفت:تعداد درمانگاه ها و پایگاه های اورژانسی كه توسط خیرین در دزفول ساخته شده بسیار زیاد است به گونه ای كه در 2 سال اخیر چهار پایگاه اورژانس توسط نیكوكاران دزفول افتتاح شده است.
وی گفت:در حال حاضر بیش از 25 پایگاه اورژانس و یك پایگاه اورژانس هوایی در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی دزفول و شهرهای شوش،دزفول و گتوند فعال است.
زاده دباغ نیكوكار حوزه سلامت نیز با تبریك سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) در گفت و گو با ایرنا هدف از این اقدام را كمك به كاهش مرگ و میر براثر حوادث عنوان كرد و گفت:امیدوارم با ساخت این پایگاه ها شاهد كمترین صدمات برای افراد حادثه دیده باشیم.
وی افزود:این سومین پایگاهی است كه از سوی اینجانب ساخته می شود البته با خدای خود عهد كرده ام مال و ثروت خود را در راه كمك به بشریت هزینه كنم.
این خیر حوزه سلامت علاوه بر ساخت پایگاه اورژانس به آزادی زندانیان كمك كرده و چند دستگاه دیالیز ،كولر و هشت تخت دیالیز نیز برای بیمارستان كارون گتوند تامین كرده است.
دبیرستان بی بی گل زاده دباغ دزفول نیز از چند سال پیش از سوی این خیر به آموزش و پرورش اهدا شد.
خیران و نیكوكاران دزفول در ساخت مدرسه ،بیمارستان و نیز مراكز بهداشتی و درمانی در كشور پیشتاز می باشند.
شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده است.
7278/6068