۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۰۳
کد خبر: 82215831
T T
۰ نفر
طرح جمع آوري فاضلاب روستايي چهارمحال و بختياري با اجراي سيستم پكيج

شهركرد – ايرنا – معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري گفت: طرح جمع آوري و تصفيه فاضلاب روستايي از طريق اجراي سيستم پكيج در روستاهاي استان انجام مي شود.

به گزارش ايرنا، گودرز اميري روز شنبه در شوراي حفاظت كيفي زاينده رود و مديريت و منابع آب چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: اين سيستم به صورت آزمايشي(پايلوت) در روستاي ' چم زين' شهرستان سامان با مشاركت روستائيان اجرا مي شود.
وي افزود: در اين طرح، اجراي شبكه جمع آوري و تصفيه فاضلاب روستاي چم زين به عهده مردم و خريداري و نصب پكيج تصفيه آن بر عهده شركت آب و فاضلاب روستايي چهارمحال و بختياري است.
اميري تصريح كرد: خريد پكيج مورد نياز شبكه جمع آوري و تصفيه فاضلاب روستاي چمزين به سه ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: اين مبلغ از سوي سازمان برنامه و بودجه و از محل اعتبارهاي استاني تأمين و هزينه مي شود.
وي اظهار كرد: در صورت كسب موفقيت هاي لازم در اين زمينه مي توان نسبت به اجرا و نصب شبكه جمع آوري و تصفيه فاضلاب روستاهاي چهارمحال و بختياري اقدام كرد.
اميري گفت: طرح تفكيك زباله از مبدأ بايد از تقاط شهري و روستايي چهارمحال و بختياري فرهنگسازي و نهادينه شود.
وي تأكيد كرد: براي اجرايي شدن اين طرح تا پايان امسال در نقاط مختلف شهري و روستايي چهارمحال و بختياري بايد در هر كدام از شهرستان هاي 9 گانه استان حداقل يك شهر و يك روستا به عنوان نمونه انتخاب شوند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري افزود: به منظور صرفه جويي در مصرف آب و برق، حفظ سرمايه و افزايش بازدهي در عملكرد توليد بايد آموزش هاي چهره به چهره برگزار و اجراي پروژه هاي آبخيزداري و آبخوان داري در بالادست انجام شود.
وي تصريح كرد: صيانت كمي و كيفي از منابع آب زيرزميني بايد در اولويت برنامه هاي مسئولان متولي باشد و عمل به مصوبات شورايعالي آب در بخش هاي مختلف براي تمامي مسئولان دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري ضرورت دارد.
در سه سال فعاليت دولت يازدهم 275 روستاي اين استان از نعمت آب آشاميدني سالم بهره مند شدند.
از 754 روستا در چهارمحال و بختياري، 463 روستا زيرپوشش صدور قبض آب بوده و 600 روستا نيز از خدمات آب و فاضلاب روستايي بهره مند است.
شهرستان توريستي سامان در 20كيلومتري مركز چهارمحال و بختياري و در محور رودخانه زاينده رود قرار دارد.
/2097/7362