۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۰۷
کد خبر: 82219149
T T
۰ نفر

امام جمعه يزد: 17 شهريور روز عبرت آموزي از تاريخ است

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۰۷
کد خبر: 82219149
امام جمعه يزد: 17 شهريور روز عبرت آموزي از تاريخ است

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد در آستانه يوم الله 17 شهريورماه در پيامي اين روز را يادآور مرحله اي مهم از تاريخ انقلاب و روز عبرت آموزي از تاريخ عنوان كرد.

به گزارش شامگاه دوشنبه پايگاه اطلاع رساني امام جمعه يزد، آيت الله محمد رضا ناصري در اين پيام افزوده است: در گذر روزگار همواره خطر فراموشي حوادث و از ياد بردن رويدادهاي اصلي و سرنوشت ساز و غفلت از ماجراهاي عبرت آموز تاريخي، آفت فرهنگي بحساب مي آيد.
وي ادامه داد: يكي از روزهاي عظيم و خونبار كه نقش بسزايي در آفرينش نهضت انقلاب اسلامي ايران دارد، ماجراي 17 شهريور و قيام و فداكاري مردم تهران و سفاكي رژيم طاغوت است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد خاطر نشان كرد: 17 شهريورماه حديث عشق و ايثار و قيام و روايت مردمي است كه پشت سر امام و مقتداي خود حضرت امام خميني(ره) جان و مال بركف نهادند و تاسرحد شهادت از نهضت انقلاب دفاع كردند.
ناصري گفت: چه با شكوه است آن صلابت و شجاعت و ايستادگي و چه دردناك است قصاوت و خون ريزي رژيمي كه بي هيچ ملاحظه اي خون زن و مرد و پير و جوان را بر زمين ريختند تا به خيال خود حكومت بيداد را حفظ كنند، مبادا يوم الله 17 شهريور و ديگر روزهاي عبرت آموز و تاريخي اين مرز و بوم درغفلت و فراموشي بماند.
امام جمعه يزد افزود: بر ما روحانيت و اهل منبر و اصحاب جرائد و ارباب رسانه ها به ويژه صدا و سيماست كه به طور دقيق و با تحليل درست و بجا اين روزهاي فراموش ناشدني را براي مردم خاصه جواناني كه دوران انقلاب را درك نكرده اند، تبيين نمايند و راز و رمز اين روزها را كه امام راحل به عنوان يوم الله از آنها ياد كرده، آشكار سازند.
7536/ 6014/