۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۶
کد خبر: 82222002
T T
۰ نفر
تبريز ميزان داوران نام آور خوشنويسي و خوشنويسان غدير مي شود

تبريز - ايرنا - معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: تبريز ميزبان داوران نام آور خوشنويسي و خوشنويسان در نهمين دوره جشنواره غدير است.

علي محرمي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: داوري اين دوره از جشنواره را استادان غلامحسين اميرخاني، مجتبي ملك زاده، محمدعلي فرزبود، علي دائم اميد و احمد عبدالرضايي بر عهده خواهند داشت.
وي موضوعات جشنواره را شامل خوشنويسي كامل سوره و يا آياتي از سوره صف (به انتخاب هنرمند) و خوشنويسي فرازهايي از خطبه ي غدير عنوان كرد و اظهار داشت: علاقمندان مي توانند آثار خود را در رشته هاي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ و ثلث تهيه كرده و تصوير آن را تا 20 شهريور جاري به آدرس اينترنتيTabriz.calligraphy@gmail.com ارسال كنند.
معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به واقعه غدير يادآور شد: هنرمندان با توجه به درك عميق و ذوق سرشار خود از اين واقعه، ابعاد مختلف ولايت پذيري را با ابزار هنر به تصوير مي كشند.
محرمي ادامه داد: جشنواره خوشنويسي غدير مي‌تواند زمينه مناسبي براي معرفي ابعاد شخصيت والاي امام علي (ع) فراهم كرده و با پرداخت هنري به مسايل و موضوعات مرتبط با غدير خم جايگاه ويژه امامت و ولايت را بيش از پيش در اذهان عمومي متبلور كند.
به گزارش ايرنا وي گفت: اين جشنواره با هدف بهره گيري از مفاهيم ارزشمند قرآن كريم و عرض ارادت به مقام مولاي متقيان حضرت علي(ع) و تبيين، توسعه و ترويج فرهنگ علوي و تشويق استعدادهاي خلاق و ايجاد انگيزه و تحرك براي استمرار فعاليت هاي تحول آفرين هنر ناب خوشنويسي برگزار مي شود.
محرمي، تبادل تجربيات و ره آوردهاي اين هنر قدسي در بين هنرمندان خوشنويسي، گسترش فعاليت هاي فرهنگي و هنري و مذهبي مرتبط با مضامين قرآني، تبادل تجربيات مفيد و ارزنده بين هنرمندان و تشويق هنرمندان براي خودسازي از طريق تحرير آيات را از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد.
نهمين جشنواره سراسري خوشنويسي غدير هفتم مهر سال جاري توسط انجمن خوشنويسان شعبه تبريز با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و معاونت قرآن و عترت و معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود.
8023/518