۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۱۰
کد خبر: 82224358
T T
۰ نفر

حمايت سپاه كربلاي مازندران از 500 طرح علمي محققان

۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۱۰
کد خبر: 82224358
حمايت سپاه كربلاي مازندران از 500 طرح علمي محققان

ساري - ايرنا - فرمانده سپاه كربلاي مازندران با اشاره به تشكيل بسيج علمي و پژوهشي اين نهاد گفت كه با حمايت هاي اين مجموعه علمي 500 طرح علمي محققان استان از حمايت هاي مالي برخودار شدند .

سردار محمد حسين بابايي شامگاه جمعه در آئين اختتاميه مسابقات كشوري رباتيك دانش آموزي در ساري افزود : بسيج علمي و پژوهشي سپاه كربلاي مازندران آمادگي دارد كه از طرح ها و ايده هاي علمي محققان استان از نظر مالي حمايت بكند .
وي ادامه داد : حمايت از طرح هاي محققان در راستاي ارتقاي فناوري و شكوفايي علمي راه سرفرازانه براي مقابله با جنگ نرم دشمنان است .
فرمانده سپاه كربلاي مازندران گفت : با وجود تحريم هاي دشمنان ، كشور به پشتوانه دانش و فعاليت علمي جوانان اكنون به قله هاي رفيع علم و فناوري دست يافت .
وي از اين رشد و تعالي علمي به عنوان بستر ساز سازندگي در كشور ياد كرد و افزود : همت جوانان ايراني هميشه باعث افتخار و عزت كشور بود ، همان طور كه در دوران دفاع مقدس اين عزت و افتخار را براي كشور به ارمغان آوردند .
معاون امور هماهنگي اقتصادي و منابع استانداري مازندران هم از برگزاري مسابقات و جشنواره هاي علمي به عنوان فرصتي براي شناسايي استعدادهاي برجسته در جامعه برشمرد .
حسن خيريانپور گفت : با دستيابي بيشتر به علم مي توان به كشوري قدرتمند در عرصه هاي مختلف تبديل شد .
مسابقات كشوري رباتيك با عنوان ' لكو كاپ ' ايده و طرح ابداعي از سوي يكي از شركت هاي دانش بنيان مازندران است كه امسال براي دهمين سال برگزار شد .
در دهمين مسابقات كشوري رباتيك يكهزار و 24 تيم از 20 استان و 70 شهرستان كشور در رشته هاي رباتيك، چرتكه، موشك آبي، پل ماكاروني، آزمايشگاه، مزرعه فكر با هم رقابت كردند.
در بخش نمايشگاهي هم دانش آموزان در رشته هاي هوافضا ، آموزش مبتني بر پرينترسه بعدي ، ماشين هاي سوخت شيميايي و جادوي طبيعت شركت كردند .
2096/1654