۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82224850
T T
۰ نفر

شناسایی 270 فرصت سرمایه گذاری در خراسان رضوی

۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82224850
شناسایی 270 فرصت سرمایه گذاری در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیركل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: 270 فرصت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان شناسایی شده است.

سیدمهدی رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد فرصت شناسایی شده 118 مورد دارای مطالعات توجیهی كامل برای معرفی به سرمایه گذاران است.
وی ادامه داد: فرصتهای شناسایی شده به صورت الكترونیكی و حضوری به متقاضیان سرمایه گذاری اطلاع رسانی می شود.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: اطلاع رسانی به سرمایه گذاران خارجی و داخلی از اموری است كه در جذب بیشتر سرمایه گذاران برای ورود به زمینه ها و عرصه های مختلف كمك می كند.
وی افزود: از ابتدای فعالیت حوزه سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی تاكنون در مجموع هزار و 560 میلیون دلار سرمایه به این استان وارد شده است.
رمضانی ادامه داد: از این میزان 655 میلیون دلار سرمایه خارجی پوششی(با تضمین دولت) و غیرپوششی(بدون تضمین دولت) طی مدت زمان فعالیت دولت یازدهم وارد خراسان رضوی شده است.
وی سرمایه وارده به خراسان رضوی راطی پنج ماه گذشته امسال نیز 154 میلیون دلار اعلام و بیان كرد: بیشترین میزان این سرمایه گذاری با 60 درصد از كشورهای اروپایی بوده است.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: همچنین 20 درصد این سرمایه از كشورهای افغانستان و پاكستان و 20 درصد از سایر كشورها به این استان وارد شده است.
وی خراسان رضوی را با ثبت هزار و 700 شركت خارجی دارای رتبه نخست این عرصه در كشور ذكر و بیان كرد: با این وجود به لحاظ مبلغ و میزان سرمایه گذاری خارجی رتبه خراسان رضوی در كشور پایین است.
رمضانی افزود: دلیل این امر مزیت خراسان رضوی در حوزه گردشگری است زیرا میزان مبالغ سرمایه گذاری نسبت به سایر بخشها و حوزه ها كمتر می باشد.
وی ادامه داد: همچنین روند ارائه و صدور مجوزها در خراسان رضوی نسبت به دیگر نقاط كشور از شتاب و سهولت بیشتری برخوردار است بطوری كه گرچه طبق قانون مدت صدور مجوز برای سرمایه گذاران خارجی یك ماه است اما در این استان در زمانی كمتر از این مدت صدور مجوز انجام می شود.
طی سالهای 1390 تا 1392 تعداد 37 طرح برای سرمایه گذاری خارجی به ارزش 97 میلیون و 99 هزار دلار در خراسان رضوی تصویب شد. از این مبلغ 57 میلیون و 197 هزار دلار وارد استان شده است.
تا پایان سال1393 نیز تعداد 117 طرح برای سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی به ارزش 540 میلیون دلار تصویب شد كه از این مبلغ هم حدود 582 میلیون دلار جذب شده است.
7496/1858
۰ نفر