۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱
کد خبر: 82227141
T T
۰ نفر

بوكوحرام مسئول حمله به شمال نيجريه شناخته شد

۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱
کد خبر: 82227141
بوكوحرام مسئول حمله به شمال نيجريه شناخته شد

تهران - ايرنا - بوكوحرام روز يكشنبه مسئول حمله اي در شمال شرقي نيجريه شناخته شد كه در جريان آن يك نفر جان باخت و نشان داد كه اين گروه تروريستي همچنان تهديدي امنيتي در اين كشور به شمار مي رود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از شهر كانو در نيجريه، افراد مسلح وابسته به بوكوحرام روز گذشته (شنبه) به روي كاروان خودروهايي كه عازم شهر مايدوگوري مركز ايالت بورنو در شمال شرقي نيجريه بودند، آتش گشودند.
در جريان اين حمله تروريستي، راننده يكي از خودروها كشته و دو زن و يك كودك همراه كاروان زخمي شدند.
صحنه وقوع اين حمله در روستايي واقع در 50 كيلومتري شهر مايدوگوري، در يك مسير راهبردي تجاري قرار دارد كه شهر مايدوگوري را به شهر گامبورو در مرز كامرون متصل مي كند.
گروه تروريستي بوكوحرام در دو سال گذشته تقريبا هر روز كاروان خودروها را در اين مسير هدف قرار داده و اين بزرگراه را براي مسافران ناامن كرده است. ارتش نيجريه نيز در پي اين حملات، اين مسير ارتباطي را مسدود كرد، اما به تازگي خبر بازگشايي آن منتشر شد.
با اين حال، خودروهاي مسافربري و كاميون هاي باربري اغلب با يك اسكورت نظامي در اين مسير تردد مي كنند.
براساس اين گزارش، نيجريه و يك ائتلاف نظامي منطقه اي متشكل از كامرون، چاد و نيجر حملاتي را عليه بوكوحرام كه وابسته داعش در نيجريه است، انجام داده اند.
دستكم 20 هزار نفر از زماني كه بوكوحرام حملات و تحركات خود را در نيجريه در سال 2009 آغاز كرد، كشته شده اند.
ارتش نيجريه مسيرهاي تامين سوخت، غذا و سلاح براي بوكوحرام را مسدود كرده و همين مساله باعث شده است عناصر اين گروه تروريستي به كاروان خودروها و روستاهاي دورافتاده حمله كنند.
بوكوحرام سال گذشته با گروه تروريستي داعش بيعت كرد، اما نشانه هايي از اختلاف بين اين دو گروه مشاهده شده است.
داعش چندي پيش اعلام كرد كه سركرده جديدي را براي عمليات خود در غرب آفريقا انتخاب كرده، اما ابوبكر شكائو سركرده بوكوحرام اين مساله را نپذيرفته است.
خاورم**9109**1144