۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۵۱
کد خبر: 82227354
T T
۰ نفر
تیم میكس تیراندازی با كمان ایران نقره ای شد

ریو - ایرنا - تیم میكس تیراندازی با كمان ایران در بازی های پارالمپیك 2016 ریو در رقابتی تنگاتنگ از تیم قدرتمند چین شكست خورد و به نشان نقره رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم میكس تیراندازی با كمان ایران با تركیب «زهرا نعمتی» و «ابراهیم رنجبر» در فینال بازی های پارالمپیك برزیل با نتیجه پنج بر سه، از چین شكست خورد و به نقره بازی های پارالمپیك 2016 ریو رسید.
چین كه سه بر صفر عقب بود، در پرتاب های آخر خود توانست عقب ماندگی خود را جبران و در نهایت به مدال طلای بازی های پارالمپیك 2016 ریو برسد.
پیش از دیدار فینال میكس تیراندازی با كمان، دیدار رده بندی برگزار شد و ایتالیا با شكست مغولستان صاحب گردن آویز برنز شد. تیم میكس تیراندازی با كمان ایتالیا در این دیدار با نتیجه پنج بر یك مغولستان را شكست داد.
كاروان ایران تا به این لحظه در بازی های پارالمپیك ریو به یك مدال طلا و 3 نقره دست یافته است.
«زهرا نعمتی» بانوی تیرانداز و پرچمدار ایران در بازی های المپیك برزیل پس از كسب مدال نقره میكس تیم تیراندازی با كمان بازی های پارالمپیك 2016 ریو به خبرنگار ایرنا گفت: در رقابت های میكس تیراندازی بازی های پارالمپیك انتظار كسب مدال نقره را نداشتم، اما خوشحالم كه همه تلاش خود را برای كسب مدال خوشرنگ به كار بستم.
وی با بیان اینكه «بازی خوبی برابر تیم تیراندای با كمان چین داشتیم و در مقایسه با مسابقات قبل خیلی خوب كار كردیم»، گفت: انتظار كسب مدال نقره را نداشتیم و تیم چین هم انتظار كسب مدال طلا را نداشت، اما خوشحالم كه همه تلاش خود را انجام دادم و تیرهای خوبی را به ثبت رساندم.
ابراهیم رنجبر نایب قهرمان مسابقات میكس ریكرو تیراندازی با كمان بازی های پارالمپیك 2016 ریو نیز در گفت و گو با خبرنگاران مدالش در بازی های پارالمپیك را به شهدای مدافع حرم تقدیم كرد.
وی گفت: برای نخستین بار در بخش میكس تیراندازی با كمان در بازی های پارالمپیك شركت كردیم و فینال خوبی را برابر چین داشتیم. در این مسابقات كم نگذاشتیم.
دارنده مدال نقره بازی های پارالمپیك 2016 ریو گفت: در مرحله مقدماتی بازی های پارالمپیك تیم نخست بودیم و خدا را شكر كه دست خالی برنگشتیم.
ملی پوش تیراندازی با كمان كشورمان گفت: از هیچ تلاشی برای كسب مدال طلا فروگذار نكردیم و همه تلاش مان را برای كسب عنوان قهرمانی كردیم، اما مدال طلا قسمت ما نبود.
رنجبر یاداور شد: همسرم زحمات زیادی برای من كشیده است و من با كسب اجازه از وی مدالم را به شهدای مدافع حرم تقدیم می كنم.
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیك 2016 ریو از 18 شهریور ماه با حضور چهار هزار و 350 ورزشكار از162 كشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد.
كاروان ایران نیز با 111 ورزشكار (88ورزشكار مرد و 23ورزشكار زن ) و با شعار «توكل، اراده و افتخار» در 13 رشته دوومیدانی، وزنه برداری، تیراندازی با كمان، تیراندازی، جودو، قایقرانی كانو، دوچرخه سواری، شنا، والیبال نشسته زنان و مردان ، فوتبال هفت نفره و پنج نفره و بسكتبال با ویلچر برای هشتمین بار در این بازی ها شركت كرده است.
ورزشی**1545**3783**شبس*1488 **1613
۰ نفر