۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82227747
T T
۰ نفر

روسیه 2 میلیارد دلار قرارداد فروش جنگ افزار بست

۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82227747
روسیه 2 میلیارد دلار قرارداد فروش جنگ افزار بست

مسكو - ایرنا - نمایشگاه نظامی 2016 مسكو برای روسیه دومین فروشنده جنگ افزار جهان فرصتی شد تا قراردادهای جدیدی برای ساخت و صادرات دو میلیارد دلار تجهیزات و تسلیحات به كشورهای مختلف امضا كند.

به گزارش ایرنا، در جریان نمایشگاه نظامی مسكو كه شامگاه شنبه پایان یافت، روسیه توانست با به نمایش گذاشتن انواع جنگ افزارهای سبك و سنگین و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی نظامی، 17 قرارداد امضا كند.
بنا به گزارش اعلام شده از برنامه های این همایش تسلیحاتی، شش زیردریایی، سه ناو موشك انداز و تحویل 230 دستگاه دیگر نظامی از جمله درخواست خرید كشورهای مختلف بوده كه نام آنها اعلام نشده است.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه اعلام كرد كه در نمایشگاه نظامی 2016 مسكو نمایندگان و هیات های بیش از 80 كشور جهان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، هیات دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز از نمایشگاه نظامی 2016 مسكو دیدن كرد.
در این نمایشگاه كه در منطقه پاتریوت، میدان رزمی آلابینو و فرودگاه كوبینكا برگزار شد، تازه ترین دستاوردهای جنگ افزاری و تجهیزات رزمی از انفرادی تا نیمه سنگین و سنگین زمینی، هوایی و دریایی مانند انواع هواپیماهای نظامی، تانك و نفربرهای زرهی ساخت روسیه به نمایش در آمد.
براساس اطلاعات اعلام شده متحدین روسیه در سازمان امنیت جمعی، همكاری‌های شانگهای و بریكس، آسیا و اقیانوسیه، قاره آمریكا، خاور نزدیك، غرب و شرق اروپا و آفریقا در این نمایشگاه یا نشست های جانبی و همایش های تخصصی آن شركت كردند.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز چندی پیش اعلام كرد در شش ماهه نخست سال جاری میلادی این كشور چهار میلیارد و 600 میلیون دلار تسلیحات فروخته است.
وی همچنین تاكید كرد كه باید این سهم با ورود به بازارهای جدید منطقه ای و جغرافیایی افزایش یابد، زیرا تسلیحات و تجهیزات جدید روسی كارآمدی بالای خود را نشان داده و كشورهای مختلفی خریدار آن شده اند.
پوتین افزود: اكنون جنگ افزارهای روسی در ارتش های كشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی، خاورمیانه و آمریكای لاتین استفاده می شود و همزمان باید محدوده صدور تسلیحات روسیه گسترش یابد كه رسیدن به این هدف برای مسكو بسیار مهم است.
وی گفت: اهداف تعیین شده این حوزه از آغاز سال 2016 تاكنون به دست آمده و سبد سفارش های ساخت تسلیحات روسی نیز به بیش از 50 میلیارد دلار رسیده است.
روسیه سال 2014 با فروش بیش از 10 میلیار دلار جنگ افزار پس از آمریكا با فراتر از 30 میلیارد دلار صادرات تسلیحات در جایگاه دوم جهان قرار گرفت، در صدد است این فاصله را در سال جاری و سال های آینده هر چه بیشتر كاهش دهد.
اروپام 391 ** 1516