۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82228311
T T
۰ نفر

سامانه هوشمندسرویس‌ مدارس دراصفهان طراحی شد

۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82228311
سامانه هوشمندسرویس‌ مدارس دراصفهان طراحی شد

اصفهان- ایرنا- سامانه هوشمند سرویس مدارس از سوی یك شركت دانش‌ بنیان مستقر در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان روز سه شنبه اعلام كرد: این سامانه از سوی شركت دانش‌ بنیان رایان پژوهان ژرف اندیش (راژان) طراحی شده است.
در این سامانه دانش‌آموز پس از سوار شدن به سرویس مدرسه كارت می‌ زند و همزمان پیامكی برای اولیای دانش‌آموز مبنی بر سوار شدن فرزندشان ارسال شده و پس از خروج وی از سرویس، مجدد پیامك دیگری برای والدین مبنی بر خروج و رسیدن دانش‌آموز به مدرسه فرستاده می‌ شود.
رئیس هیات مدیره شركت دانش‌ بنیان راژان درباره این سامانه گفت: همه اقدام های مربوط به سرویس مدارس از طریق این سامانه انجام شده و امكان استفاده از سلیقه‌ها و نگرش‌های شخصی به حداقل ممكن رسیده است.
سید امید رفیعی افزود: مسیر رفت و برگشت دانش‌آموز از طریق سامانه قابل نظارت است و هرگونه تخلف راننده در سوار كردن مسافر بیش از ظرفیت، سرعت غیرمجاز، تردد از مسیرهای غیرقانونی و سبقت غیرمجاز از طریق سامانه به صورت آنلاین ( بر خط) گزارش می‌شود.
وی دیگر مزایای این سامانه را كنترل و نظارت تاكسیرانی و پلیس راهور بر سرویس‌های مدارس بیان و اظهار كرد: در سرویس مدرسه سامانه اطلاعات جغرافیایی (GPS) نصب و فاصله منزل تا مدرسه بر اساس كیلومتر مشخص می‌شود.
رفیعی افزود: از طریق این سامانه كوتاهترین مسیر ممكن برای راننده در نظر گرفته و ورود و خروج دانش‌آموز به مدیران مدارس و اولیا و مربیان از طریق پیامك اطلاع ‌رسانی می ‌شود.
نظارت بر سرویس‌های دانش‌آموزی مدارس از سوی سازمان حمل و نقل، مدیران مدرسه و اولیا و مربیان و همچنین كنترل ترافیك و توجه به رفت و آمد ایمن دانش‌آموز در فاصله خانه و مدرسه از موارد موثر در ناوگان گسترده حمل و نقل سرویس دانش‌آموزان مدارس است.
روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها در این رابطه باشد و همواره مردم و مدیران را با چالش‌ها و مشكلات بسیاری مواجه كرده است.
حدود 75 هزار دانش آموز در كلانشهر اصفهان از سرویس مدارس استفاده می كنند و این تعداد در كل استان بالغ بر 200 هزار نفر است.
حدود 10 هزار انواع خودروی سواری، ون و اتوبوس در كلان شهر اصفهان به عنوان سرویس مدارس تردد می كنند.
د/3011/ 6022
۰ نفر