۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۲۳
کد خبر: 82229264
T T
۰ نفر

غیبت بنادرمراسم تجلیل ازمدال آوران المپیك

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۲۳
کد خبر: 82229264
غیبت بنادرمراسم تجلیل ازمدال آوران المپیك

تهران- ایرنا- مراسم تجلیل از مدال آوران كشتی در بازی های المپیك 2016 ریو و مربیان تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی در حالی سه شنبه شب در هتل آزادی با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد كه محمد بنا غایب بزرگ آن بود.

به گزارش ایرنا، این مراسم سه شنبه شب به مناسبت سالروز تولد جهان پهلوان غلامرضا تختی برگزار شد كه این روز از سوی فدراسیون كشتی به عنوان «روز كشتی؛ ورزش ملی» نامگذاری شده و از سوی این فدراسیون برای ثبت در تقویم رسمی كشور پیشنهاد شده است.
این مراسم با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، مجید قاسمی مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانك پاسارگاد، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای فنی تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی، پیشكسوتان و قهرمانان در هتل آزادی تهران برگزار شد.
قاسم رضایی پس از دریافت جایزه خود در سخنان كوتاهی گفت: در این مراسم جای محمد بنا، حمید سوریان، امید نوروزی، حبیب الله اخلاقی، بشیر باباجان زاده و بسیاری از قهرمانانی كه برای این كشور افتخار آفرینی كرده اند، خالی است و هیچ شخصی افتخاراتی را كه كشتی فرنگی در بازی های المپیك 2012 لندن را كسب كرد، فراموش نخواهد كرد.
دارنده مدال برنز بازی های المپیك ریو ادامه داد: كشتی آزاد با همه افتخاراتی كه در طول ادوار مختلف حضور در المپیك 6 مدال طلا كسب كرده است اما كشتی فرنگی به تنهایی توانست در المپیك لندن سه مدال طلا بگیرد و این كار بزرگی است كه كشتی فرنگی انجام داد و نباید بزرگان این رشته را به دست فراموشی سپرد.
همچنین در این مراسم از كیانوش رستمی دارنده مدال طلای دسته 85 كیلوگرم وزنه برداری در المپیك ریو و همچنین بانوان تیم ملی كشتی آلیش ایران كه در رقابت های قهرمانی جهان در قرقیزستان نایب قهرمان شدند، تجلیل به عمل آمد.
در ادامه مراسم زمانی كه یزدانی جایزه خود را از وزیر ورزش دریافت كرد، گودرزی دست این آزاد كار كشورمان را كه به پلنگ جویبار معروف است، به نشانه قهرمان بالا برد.
رضا یزدانی دارنده دو مدال طلا و دو برنز پیكارهای قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی های المپیك سابقه حضور در بازی های المپیك 2008 پكن، 2012 لندن و 2016 ریو را دارد كه در این رقابت ها با بدشانی، مصدومیت و ناداوری نتوانست مدال بگیرد.
همچنین نامه درخواست ثبت سالروز تولد جهان پهلوان تختی به عنوان روز كشتی به وزیر ورزش و جوانان اهدا شد.
هادی عامل گزارشگر مشهور كشتی كه به عنوان مجری در این برنامه حضور داشت با اشاره به تجلیل مدال آوران كشتی كشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان توسط پوتین و الهام علی اف روسای جمهوری این كشورها از وزیر ورزش خواست كه از رئیس جمهوری درخواست كند در مراسمی با حضور دكتر روحانی از مدال آوران المپیك ریو تجلیل كنند.
در ادامه این مراسم مجید قاسمی مدیرعامل بانك پاسارگاد حامی فدراسیون كشتی نیز برای دقایقی برای حاضرین صحبت كرد.
در مراسم تجلیل از مربیان تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی از كادر فنی تیم ملی فرنگی در المپیك ریو فقط ایرج اسفندیاری فرد حضور داشت و جای خالی محمد بنا در این مراسم احساس می شد.
در پایان مراسم نیز كیك تولد 86 سالگی جهان پهلوان تختی بریده شد و بین شركت كنندگان پخش شد.
حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیك ریو 2016 در این مراسم به همراه پدر و مربی سازنده خود همت مسلمی حضور یافته بود.
در مراسم تجلیل از مدال آوران كشتی المپیك ریو همچنین از كتاب ' افتخار در افتخار' كه توسط صدرالدین كاظمی كارشناس و گزارشگر با سابقه كشتی گردآوری شده، رونمایی شد.
شبد** 1067**9122**3404
۰ نفر