۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82231048
T T
۰ نفر
ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت در 60 امامزاده كرمان برگزار می شود

كرمان - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره كل اوقاف و امور خیریه استان كرمان گفت: ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت در بازه زمانی 21 تا 30 شهریور سال جاری در 60 امامزاده و بقعه متبركه این استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید رضا فاطمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشن ولایت علوی و اكمال دین نبوی از جمله برنامه های دهه ولایت و امامت در استان كرمان است.
وی ادامه داد: برگزاری همایش بانوان ولایی در 33 امامزاده، تجلیل از سادات، ویژه برنامه های روز عید غدیر در50 امامزاده و بقعه متبركه، قرائت خطبه غدیر، برگزاری مراسم عقد اخوت و قرائت میثاق نامه ولایی از دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت در استان كرمان است.
وی بیان كرد: كتاب های 'حوالی ظهر' و 'عهد ماندگار' در راستای اجرای برنامه های فرهنگی به مناسبت دهه امامت و ولایت و برگزاری مسابقه كتابخوانی چاپ و توزیع شده است.
وی به برگزاری دعای عرفه در 53 بقعه متبركه استان كرمان اشاره و عنوان كرد: نماز عید قربان نیز با هماهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در 25 امامزاده این استان برگزار شد.
حجت الاسلام فاطمی عنوان كرد: نمایشگاه های فرهنگی و سلسله مباحث نمایشگاهی در امامزادگان و بقاع متبركه استان كرمان طی دهه ولایت و امامت برگزار می شود.
وی به قرائت زیارت جامعه كبیره نیز اشاره و عنوان كرد: تاكنون حدود 18 موقوفه برای غدیر در استان كرمان وقف شده كه باید از درآمد حاصل از آن برای شناساندن شخصیت والای حضرت علی (ع) به آحاد مردم به ویژه جوانان استفاده كرد.
وی گفت: معرفی شخصیت امام علی (ع)، افزایش بصیرت و افزایش تفكر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه نسبت به امام علی (ع) و ولایت فقیه از اهداف برنامه های دهه ولایت و امامت در استان كرمان است.
وی با تاكید بر اینكه در مسئله شناساندن غدیر كم كاری كرده ایم ادامه داد: غدیر موضوع بسیار مهمی است و باید آن را هر چه بیشتر بشناسانیم.
معاون اداره كل اوقاف و امور خیریه استان كرمان گفت: مسئله عاشورا به خوبی شناسانده شده این در حالی است كه تا غدیر نباشد، ابعاد حادثه كربلا به خوبی مشخص نمی شود.
وی به اجرای ویژه برنامه مهر تحصیلی نیز اشاره و بیان كرد: گرچه موقوفات مربوط به تحصیل دانش آموزان نیازمند بسیار كم و درآمد آنها حدود هفت میلیون ریال در هر سال است اما در سال گذشته با كمك خیران و متمكنین 200 میلیون ریال برای كمك به دانش آموزان نیازمند كرمان جمع آوری و كیف های تحصیلی در بین دانش آموزان جنوب این استان با همكاری آموزش و پرورش توزیع شد.
حجت الاسلام فاطمی خاطرنشان كرد: حدود 200 میلیون ریال در سال جاری برای تهیه كیف های تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند جمع آوری شده است.
وی در ادامه اجرای نیات واقفین و تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی را از اصول اصلی برنامه های اداره كل اوقاف و امور خیریه برشمرد.
از 21 تا 30 شهریور به عنوان دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است.
7440/3029