۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82231135
T T
۰ نفر
برترين هاي جشنواره شعر محلي 'تمدار بيت' در اردل معرفي شدند

شهركرد-ايرنا- برترين هاي جشنواره شعر بومي و محلي با عنوان ' تمدار بيت ' روز پنجشنبه از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري در اردل معرفي شدند.

به گزارش ايرنا، در بخش شعر آييني 'كيومرث عيسي پره ' از خوزستان رتبه نخست را بدست آورد و 'مرتضي خادمي ' از فارس دوم شد و
'هادي مومني ' از لرستان و 'سيد جمال داراب پور' از خوزستان به صورت مشترك سوم شدند.
در بخش شعر آزاد نيز ' مجيد فرخ وند ' از خوزستان، ' صادق اميري ' از چهارمحال و بختياري و 'مريم موسوي ' از خوزستان حايز رتبه هاي اول تا سوم شدند.
از سوي هيات داوران در اين جشنواره از سبزعلي قاسمي از خوزستان ، احسان محمدي فارس ، وحيدكيانيان از چهارمحال و بختياري ، نيما ظفري از چهارمحال و بختياري، ساجده كردوني خوزستان، مرتضي خدايگان ،راضيه فولادوند و علي كوليوندزاده هر سه از خوزستان تقدير شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: در دهمين جشنواره شعر محلي تمداربيت شهرستان اردل 457 اثر ارسال به دبيرخانه ارسال شد كه در نهايت 86 اثر در بخش آييني و 371اثر در بخش آزاد اين جشنواره پذيرفته شد.
جواد كارگران دهكردي، در گفت وگو با ايرنا افزود: اين جشنواره با محوريت آداب و سنن اقوام،انتظار، فرهنگ ايثار و شهادت، عفاف و حجاب ، امام رضا (عليه الاسلام)، اقتصاد و بخش آزاد برگزار شد.
به گفته وي، شاعران استان هاي خوزستان، لرستان، اصفهان، كهگيلويه و بوير احمد، فارس، بوشهر، ايلام و چهارمحال و بختياري آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كردند.
'تمدار بيت' نوعي شعر با گويش بختياري است كه زنان قاليباف هنگام قاليبافي بر روي دار قالي، آن را زمزمه مي كنند.
شهرستان اردل در 90كيلومتري مركز چهارمحال و بختياري است و يكي از شهرستان هاي سكونتگاه هاي اصلي قوم بختياري است.
2097