۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82233369
T T
۰ نفر
بازدید استاندار و مسوولان استان از كارخانه آرتا تجارت زرین (سبلان پارچه )

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با همراهی برخی نمایندگان و مسوولان استان از كارخانه های آرتا تجارت زرین بازدید كرده و در جریان آخرین شرایط راه اندازی دوباره این واحد تولیدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ، استاندار اردبیل روز شنبه در جریان این بازدید از تلاش سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی دوباره
كارخانه های آرتا تجارت زرین (سبلان پارچه اردبیل) قدردانی كرد و خواستار استفاده از تمام ظرفیت این مجموعه برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در این استان شد.
مجید خدابخش افزود: برای بهره برداری مناسب از این مجموعه كامل باید به سوی بكار گیری ایده های جدید و از جمله استفاده از ظرفیت این كارخانه ها برای تولید محصولات دیگر برندها در كنار برند خود كارخانه گام برداشته شود.
استاندار اردبیل بیان كرد: ایجاد زنجیره های تولید در یك زمینه می تواند به تغییر چهره اقتصادی استان كمك كند و از این رو تامین مواد اولیه مورد نیاز این كارخانه ها در داخل این خطه باید صورت بگیرد تا با كشت و تامین پنبه مورد نیاز بخشی از این زنجیره تكمیل شود.
او گفت: تعاونی روستایی استان اردبیل می تواند در این زمینه ورود كرده و نسبت به خرید تضمینی پنبه به میزان مورد نیاز سبلان پارچه اقدام كند زیرا این امر روش مناسبی برای الگودهی جهت تغییر الگوی كشت است و اشتغال كشاورزان منطقه را نیز تامین می كند.
آرتا تجارت زرین (سبلان پارچه) اردبیل پیش تر به دلیل عدم پرداخت بدهی معوق توسط بانك تجارت ضبط شد و سپس در اختیار اداره ورشكستگی قوه قضاییه قرار گرفت.
این مجموعه توسط اداره ورشكستگی برای راه اندازی دوباره از سال گذشته به صورت اجاره ای در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته و با نام تجاری 'سیوان' فعال است.
مدیرعامل كارخانه های سیوان نیز در بیان شرایط كنونی این واحد تولیدی گفت: تولید پارچه از سه هزار تكه به 20 هزار
تكه در روز رسیده و به جز كارخانه دوزندگی ، سایر كارخانه ها از حلاجی و ریسندگی گرفته تا بافندگی و رنگرزی با 200 نفر افزایش نیروی انسانی در سال اول راه اندازی دوباره فعال هستند.
صنعتی افزود: سایر بخش های كارخانه با 80 درصد ظرفیت خود فعال است اما غیر فعال بودن كارخانه دوزندگی آمار فعالیت سایر كارخانه ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و مجموع ظرفیت فعال كنونی را به حدود 40 درصد رسانده است.
مدیرعامل كارخانجات سیوان همچنین از تسویه همه بدهی های این مجموعه به دستگاه های اجرایی خبر داد و بیان كرد: برای فعالیت این واحد تولیدی سالانه سه هزار تن پنبه در سال مورد نیاز است كه در صورت تضمین و تامین تولید آن از تولیدات وش پنبه كشاورزان شمال استان اردبیل، نیاز به واردات مواد اولیه از دیگر استان ها و خارج از كشور كاهش یافته و در نتیجه با توجه به ظرفیت تعریف شده می توان نسبت به جذب نیروی انسانی بیشتر و افزایش میزان تولید اقدام كرد.
خبرنگار: ملاحمزه زاده / دبیر: طالبی
8123/6018