۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۳۸
کد خبر: 82236448
T T
۰ نفر
طرح سالمسازي دريا در مازندران تا سوم مهرماه تمديد شد

ساري - ايرنا - سخنگوي طرح سالمسازي درياي مازندران گفت كه اجراي اين طرح در استان تا سوم مهر ماه سال جاري ادامه خواهد داشت.

عيسي طوسي شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : بر اين اساس گروههاي امداد و نجات و ماموران انتظامي تا روز شنبه هفته آينده به مسافران و مجاوران براي استفاده از دريا خدمات رساني مي كنند.
مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران گفت كه با توجه حضور انبوه مسافران در آخرين روزهاي تعطيلات تابستاني به استان و همزماني اين تعطيلات با عيد غدير خم در توافق با نيروهاي امداد و نجات ، طرح سالمسازي تمديد شده است.
طوسي گفت : در سال جاري در 95 نقطه از ساحل مازندران طرح سالمسازي اجرا شد و 350 نجاتگر غريق در اين مناطق حضور دارند.
وي افزود : حدود يكهزار نجاتگر هم امسال براي حضور در 350 نقطه حادثه خيز سواحل مازندران ساماندهي شدند.
** نجات 2 هزار نفر از غرق شدگي
مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران همچنين گفت كه نجاتگران در ساحل درياي مازندران از آغاز اجراي طرح سالمسازي دريا تاكنون 2 هزار نفر را از غرق شدن نجات دادند.
اجراي طرح سالمسازي دريا در سواحل مازندران امسال از اول خرداد آغاز شد و قرار بود تا اواخر شهريور ادامه يابد.
اين طرح هرساله با هدف كاهش آمار غرق شدگان در دريا و خدمات رساني مناسب تر به مسافران تابستاني ، اجرا مي شود .
كاهش 63 و نيم درصدي آمار غرق شدگان در دريا از دستاوردهاي اجراي طرح سالمسازي دريا در سواحل مازندران از سال 93 تاكنون بوده است.
علاوه بر استقرار ناجيان عريق و ماموران انتظامي ، اجراي برنامه هاي فرهنگي ، زيباسازي سواحل و تجهيز سواحل به امكانات زير ساختي از ديگر اهداف طرح سالمسازي دريا در مازندران است.
سال گذشته بر اساس اعلام مسئولان ، براي زيباسازي سواحل دريا در هشت شهرستان ساحلي مازندران 40 ميليارد ريال هزينه شده بود . 16شهرستان از 22 شهرستان مازندران بخشي از سواحل درياي خزر را در اختيار دارند .
پارسال ۹۸ نفر بر اثر غرق شدن در آب هاي ساحلي درياي خزر در مازندران جان باختند. اين تعداد ۱۲ نفر كمتر از سال ۹۳ و حدود يكصد نفر كمتر از سال ۹۲ بود.
براساس آمار پزشكي قانوني مازندران ۸۵ درصد از غرق شدگان در دريا در سال هاي اخير مسافران و افراد غيربومي بودند.
استان مازندران حدود ۳۳۸ كيلومتر از ساحل درياي خزر را در اختيار دارد .
خبرنگار : حسين فلاحتي دبير : حسن فلاحتي
6982/1654