۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۰۹
کد خبر: 82236646
T T
۰ نفر
1200 برنامه در هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار مي شود

اهواز - ايرنا - معاون هماهنگ كننده سپاه وليعصر(عج) خوزستان گفت:درهفته دفاع مقدس يك هزار و 200 برنامه در سطح اردوگاه ها، پايگاه ها، واحدهاي دانش آموزي وساير نقاط پيش بيني شده برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا عبدالناصر ندايعلي شامگاه دوشنبه در نشست با رسانه هاي گروهي استان برنامه هاي هفته دفاع مقدس و دهه ولايت را در استان تشريح كرد و گفت: برنامه هاي مختلفي در سطح شهرهاي استان در دستور كار قرار دارد كه از مهمترين آنها بازسازي واقعه غدير در هشت شهر استان است.
وي افزود: واقعه غدير پيشتاز برنامه هاي هفته دفاع مقدس بوده كه در آن رشادت هاي رزمندگان اسلام نيز به روايت تصوير براي مردم و بخصوص نسل جوان به نمايش در مي آيد.
معاون هماهنگ كننده سپاه وليعصر(عج) خوزستان ادامه داد: خوزستان در دوران دفاع مقدس در پنج نقطه كليدي نقش تاثيرگذاري در جلوگيري از پيشروي دشمن ايفا كرده و نياز است كه رشادت هاي بزرگمردان اين خطه را در اين ايام براي نسل جوان بازگو كنيم.
وي بيان كرد:خوزستان با وجود شهداي والامقام و مطرح در سطح كشور،همچنان شاهد هستيم بسياري از جوانان ما كه جنگ را از نزديك مشاهده نكرده اند با شهداي اين استان آشنا نبوده و اين رسالت برعهده ماست كه اين شهدا را به نسل امروز معرفي كنيم.
ندايعلي به برنامه هاي سپاه در هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: درهفته دفاع مقدس همواره در خوزستان برنامه هاي خوبي از سوي نيروهاي مسلح برگزار شده كه امسال اگر چه ميزباني رژه 31 شهريور برعهده ارتش است اما سپاه نيز به نوبه خود برنامه هاي مختلفي را در دستور كار دارد.
وي ادامه داد: برگزاري 700 برنامه به صورت متمركز و 500 برنامه به صورت ويژه از اقدام هاي مهم سپاه در هفته دفاع مقدس در خوزستان است.
معاون هماهنگ كننده سپاه وليعصر(عج) خوزستان به ترتيب نامگذاري به برنامه هاي اين هفته اشاره كرد و گفت: در روز چهارشنبه كه به عنوان روز اقتدار، صلابت و نيروهاي مسلح نامگذاري شده است شاهد رژه حماسي و اقتدار نيروهاي مسلح و همايش توانمندي و نوآوري صنعت دفاعي كشور در استان خوزستان هستيم.
وي افزود: همچنين در روز پنجشنبه دومين روز اين هفته كه به عنوان روزشهيدان، ايثارگران وسربازان نامگذاري شده است، تجليل از خانواده شهداي دوران دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم، غبار روبي مزار شهدا، تجليل از نقش و جايگاه زنان در دفاع مقدس و دفاع از حرم و تقدير از سربازان را در دستور كار داريم.
ندايعلي تصريح كرد: روز جمعه نيز در سومين روز ازهفته دفاع مقدس كه با عنوان معنويت، وحدت ملي، خانواده و سلامت ناگذاري شده است حضور پرشور نيروهاي بسيج و سپاه را در نماز جمعه شاهد هستيم.
وي بيان كرد: همچنين روز شنبه به عنوان روز دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان برنامه هايي با محتواي پرداختن به نقش جوانان در عرصه هاي دانش پژوهي و فناوري، روز بازگشايي مدارس، مراكز دانشگاهي و حوزوي، توجه به هنر و هنرمندان دفاع مقدس و ترويج و نشر فرهنگ دفاع مقدس در سطح استان برگزار مي شود.
معاون هماهنگ كننده سپاه وليعصر(عج) خوزستان گفت: روز يكشنبه نيز به عنوان روز اقتصاد مقاومتي، پشتيباني مردمي و اصناف و آمادگي دفاعي نامگذاري شده كه در اين روز نيز برنامه هايي با موضوع نقش و تاثير اقتصاد مقاومتي با نگاه به پشتيباني مردمي و اصناف در بي اثر كردن تحريم ها و توجه به پدافندغيرعامل برگزار مي شود.
وي افزود: روز دوشنبه كه به نام روز پيشكسوتان، رزمندگان و عزتمداران نامگذاري شده است برنامه هاي مفيدي با موضوع تبيين حماسه عمليات ثامن الائمه(ع) و بزرگداشت سالروز شكست حصر آبادان و تكريم از رزمندگان، جهادگران و پيسكسوتان دفاع مقدس در مناطق مختلفي از استان برگزار مي شود.
ندايعلي به روز ششم هفته دفاع مقدس با عنوان بصيريت افزايي بيداري اسلامي، دشمن شناسي و استكبار ستيزي اشاره كرد و گفت: در اين روز نيز برنامه هايي با محتواي تبيين نقش انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، رهبري، وحدت ملي و اديان و مذاهب، بصيرت، دشمن شناسي و استكبار ستيزي برگزار مي شود.
وي افزود: روز هفتم ازهفته دفاع مقدس نيز كه به عنوان روز فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرينان و ولايتمداران نامگذاري شده است جمعي از فرماندهان سپاه در سالروز شهادت شهيدان فلاحي، فكوري،كلاهدوز، جهان آرا و نكوداشت فرماندهان و مسئولان شهيد دوران دفاع مقدس عازم تهران خواهند شد.
معاون هماهنگ كننده سپاه وليعصر(عج) خوزستان گفت: نهم مهرماه روز مقاومت و حماسه مردم حميديه است كه در اين روز نيز برنامه هاي مختلفي را در اين شهر برگزار مي شود.
وي در ادامه به برخي اقدامات در زمينه اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در استان اشاره كرد و گفت: سپاه استان خوزستان پارسال حدود 750 ميليارد ريال در زمينه ايجاد اشتغال خانگي در 12 عرصه اقتصادي اختصاص داد كه حدود سه هزار كارگاه مشاغل خانگي از اين اعتبار براي توليد محصول بهره مند شدند.
وي تصريح كرد:رونق اقتصاد خانوار يكي از اهداف اصلي اين طرح به شمار مي رود و در سال جاري نيز حدود 320 ميليارد ريال اعتبار براي مشاغل خانگي اختصاص داده شده كه اين اعتبار را در اختيار كارگاه هاي خانگي كه واجد شرايط اندقرار مي گيرد.
ندايعلي ادامه داد: رونق اقتصاد خوزستان مي تواند در بهبود اقتصاد كشور نيز تاثيرگذار باشد به همين جهت برنامه هاي مختلفي را در جهت تقويت كارگاه هاي خانگي در دستور كار قرار داده ايم.
31 شهريور 1359 رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز كرد.
صدام حسين رييس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربين‌هاي تلويزيون عراق با پاره كردن قرارداد 1975 الجزاير، آغاز تجاوز رژيم بعثي به خاك ايران را اعلام كرد.
پس از پايان جنگ تحميلي در روز 31 شهريور هر سال به عنوان نخستين روز هفته دفاع مقدس شاهد برگزاري رژه حماسي نيروهاي مسلح و برنامه هاي مختلفي از سوي سپاه، ارتش، بسيج و نيروي انتظامي در سراسر كشور هستيم.
7152/6068
خبرنگار:محمدرضا خبازان - انتشار دهنده:محمدعلي فريدپناه