۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۰۴
کد خبر: 82237268
T T
۰ نفر
آيت الله علم الهدي: غدير خط حركت و راهبرد سياسي نظام اسلامي است

مشهد – ايرنا – نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي و امام جمعه مشهد گفت: واقعه غدير خم در واقع خط حركت و راهبرد سياسي نظام جمهوري اسلامي ايران در عصر حاضر است.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد احمد علم الهدي سه شنبه شب در مراسم شام عيد بزرگ غدير در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: غدير به معناي حاكميت امامت و تز سياسي و فكر اعتقادي شيعيان است كه به عنوان يك جريان اعتقادي و فكري و دكترين سياسي به دنيا عرضه شده است.
وي بيان كرد: غدير جريان حاكميت را در تمام فراز و نشيب ها و در تمام پيچ و خم هاي زندگاني اجتماعي و سياسي شيعيان مشخص كرده است، به طوري كه آنان در مسير تحقق غدير؛ ولايت امامت را تحت عنوان ولايت فقيه و به عنوان خط امامت و حاكميت حجت امام زمان (ع) را پذيرفته اند.
وي اظهار كرد: امروز مظهر غدير بر روي كره زمين، نظام مقدس جمهوري اسلامي و در حقيقت ماهيت اصلي و قطعي اين نظام ولايي است كه تمام تهاجم دشمن هم به همين نقطه است.
امام جمعه مشهد گفت: اينكه شيعيان امروز به عنوان پيروان اسلام ناب محمدي غدير را بزرگترين عيد در ايام سال اعلام مي كنند، تنها تجديد خاطره يك حادثه تاريخي در 1400 سال قبل و اظهار يك سند در حقانيت امير مومنان علي (ع) و مباني اعتقادي يك فرقه و طايفه در امت اسلام نيست بلكه غدير يك فكر، فرهنگ، خط ثابت قطعي سياسي و راهبرد عظيم حاكم بر زندگاني اجتماعي امت اسلام در همه شرايط و اقليم ها و زمانها است.
وي بيان كرد: مساله اصلي شيعيان در بزرگداشت غدير اين نيست كه در بين مسلمانان بگويند در حوادث صدر اسلام آنچه واقع شد بر حق بوده يا باطل و به عنوان يك قضاوت تاريخي از حقانيت ضايع شده افرادي كه در صدر اسلام در جريان هاي قدرت يابي و فرصت طلبي بسر بردند، احقاق حق كنند بلكه اين مهم يك مساله فرعي در حاشيه مباني اعتقادي آنان است.
وي بيان كرد: آنچه امروز به عنوان يك اصل فكري و يك دكترين سياسي در جهان مطرح است و شيعيان به عنوان پيروان اسلام ناب محمدي اين اصل را به عنوان هديه اسلام و راهبرد ديني قرآن به دنيا اعلام كرده اند، اين است كه رهبري در امت اسلام در تداوم وحي است و بايد در جريان تداوم وحي قرار گيرد.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي خاطر نشان كرد: پيامبر اسلام (ص) آنچه درباره برنامه تدويني زندگي بشر بود، به مردم رساند اما پيامبر رسالت مديريت زندگي اجتماعي و سياسي مردم را داشت و در 70 روز باقيمانده از عمر خود در حالي كه دين را از نظر ابلاغ قوانين و حلال و حرام كامل كرده بود، تداوم رسالت پيامبر در مديريت اجتماعي و سياسي را در غدير خم متذكر شد و امامت مرا معرفي كردند.
آيت الله علم الهدي اظهار كرد: غدير يك فكر مبني بر اين است كه هر حاكميتي جز حاكميت الله بر مردم طاغوت و غير قابل پيروي مي باشد و فقط حاكميت الله با مظهر الهي قابل تحقق است و مظهر خدا هم وجود اقدس امام معصوم (ع) است.
وي بيان كرد: خداوند متعال در پنج نقطه از قرآن كريم، دكترين سياسي و مديريت و حكومت را در جامعه اسلامي مشخص كرده و در كنار خدا هر جريان سياسي غيرالهي كه بخواهد مديريت جامعه را به دست بگيرد را طاغوت دانسته است.
وي اظهار كرد: اكنون حاكميت حق و الهي، حاكميت معصوم و وجود اقدس امام زمان (عج) است كه چون آن حضرت رسالت جهاني سازي دارد و نمي تواند در دسترس مردم قرار گيرد، نائب بر حق ايشان، مجتهد جامع الشرايط يعني ولي فقيه است كه حجت آن حضرت و فرد مورد مراجعه مردم مي باشد.
وي خاطر نشان كرد: پس از فوت پيامبر، افرادي جمع شدند و مسير رهبري امت را از خط امامت و غدير به خاطر مطامع خود منحرف كردند چون مي دانستند اگر رهبري امت در خط وحي تداوم پيدا كند و عدالت پيغمبري در عرصه مديريت اجرا شود، قدرتمندان و فرصت طلبان در اين حكومت و در اين دولت سهمي نخواهند داشت.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي در بخش ديگري از سخانش گفت: امروز مشكل نظام اسلامي ايران دشمن خارجي نيست زيرا دشمن مي خواهد كشور را پايگاه استكباري خود قرار دهد و تمام و امكانات و ظرفيتهاي اجتماعي و سياسي آن در هژموني جهاني را براي خود به خدمت بگيرد.
آيت الله علم الهدي افزود: مشكل اصلي نظام اسلامي در داخل كشور و از محل عناصر و جريان هايي است كه مي دانند اگر ولايت فقيه در اين كشور ادامه يابد، نمي توانند به نفع خود از ظرفيتها و ثروت هاي داخل بهره گيرند و آن را چراگاه حيواني خود قرار دهند.
وي اظهار كرد: خوشبختانه نظام اسلامي مانند قلعه اي است كه ديوار خيلي بلند دارد و هيچ دزدي نمي تواند از آن بالا رود كه اين ديوار بلند، مقام ولايت است كه هيچ قدرت مداري از آن نمي تواند بالا رود.
امام جمعه مشهد ادامه داد: قلعه نظام اسلامي يك دروازه باز مردم سالاري دارد كه اگر از اين دروازه محافظت نشود عناصر نفوذي دشمن كه ولايت و حاكميت الله را باور ندارند، سرسپرده ليبرال دموكراسي انگليس و آمريكا هستند و غرب گرايي در درون مغزشان جاگرفته است، مي توانند از اين دروازه وارد شوند و نظام را از درون فرسوده و ستون ولايت فقيه را واژگون كنند.
وي افزود: پاسدار اين دروازه مردم هستند كه در جايگاه هاي مختلف مديريتي و اجرايي مي توانند از آن پاسداري مي كنند لذا غدير بايد در اين كشور باقي بماند و مردم نگذارند غدير از اين كشور بيرون رود.
7489/6012 خبرنگار : ميترا عبداللهي** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني
۰ نفر