چهار نمايش از كردستان، اربيل عراق و  آذربايجان غربي به روي صحنه رفت

سنندج- ايرنا- در دومين روز از برگزاري سيزدهمين دوره جشنواره تئاتر كُردي، چهار نمايش از استان هاي كردستان، اربيل عراق و آذربايجان غربي به روي صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ايرنا 'خانووي سيهه م ' به كارگرداني فريدون حامدي، ' ئه وه ي روو ده دات گرينگه' به كارگرداني مهدي حسن سعيد، 'پاييز' به كارگرداني پرويز احمدي و 'چريكه ي چياي هالوز' به كارگرداني بختيار پنجه اي روز سه شنبه در قالب جشنواره تئاتر كردي سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سقز به نمايش درآمد.
حامدي، هنرمند سنندجي در نمايشش، تصوير افرادي را نشان داد كه ناخواسته مجبور به هجرت مي شوند و ترك وطن مي كنند، حسن سعيد، كارگردان عراقي هم در تئاتر خود به جنبه هايي از زندگي انسان از تولد تا مرگ پرداخت.
پنجه اي هنرمند مهابادي هم بيت مشهور 'سه يده وان' كه در منطقه موكريان كردستان شهره عام و خاص است را براي مخاطبان روايت كرد و احمدي، كارگردان سقزي هم كه روز گذشته نيز نمايشش را در پلاتو اجرا كرد امروز نيز روايت بازداشت مرد جوان در بازداشتگاه را نمايش داد.
در اين روز همچنين رفيق نصرتي، از داوران جشنواره و دانشجوي كارشناسي ارشد ادبيات نمايشي، كارگاه آموزشي نقد در تئاتر با عنوان 'بودن و نبودن' در سالن اجتماعات كتابخانه شهيد ملا محمد ايمني برپا كرد.
برگزاري جلسات نقد و بررسي نمايش ها و آماده سازي هر روز بولتن جشنواره حاوي بررسي اخبار و رويدادها، گفتگو و ياداشت نيز از ديگر برنامه هاي دومين روز از اين برنامه هنري بود.
امروز چهارشنبه هم در سومين روز از برگزاري اين رويداد، چهار اثر از استان هاي كردستان، خراسان شمالي و ايلام براي تماشاچيان به نمايش در خواهد آمد.
سيزدهمين دوره از جشنواره تئاتر كُردي با حضور گروه هايي از استان هاي كردستان، اروميه، آذربايجان غربي، خراسان شمالي، ايلام و استان هاي اربيل عراق و دياربكر تركيه از 29 شهريور در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سقز آغاز شده و تا 2 مهر ادامه خواهد داشت.
اين جشنواره توسط شوراي اسلامي شهر و شهرداري سقز با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان و اداره كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، استانداري كردستان، معاونت استانداري و فرمانداري ويژه شهرستان سقز و انجمن هنرهاي نمايشي كردستان برگزار مي شود.
سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.
7249/1904
** خبرنگار:ابراهيم محمدحسيني
** انتشار دهنده: مسعود احمدي