۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۵۷
کد خبر: 82237539
T T
۰ نفر
رژه حماسي نيروهاي مسلح در اهواز /آغاز هفته دفاع مقدس

اهواز - ايرنا - همزمان با آغاز نخستين روز از هفته دفاع مقدس، يگان هاي نيروهاي مسلح خوزستان در اهواز روز چهارشنبه با برپايي رژه حماسي همزمان با سراسر كشور، اقتدار و توان رزمي خود را به نمايش گذاشتند.

به گزارش ايرنا به مناسبت 31 شهريور و آغاز هفته دفاع مقدس، رژه حماسي و نمايش اقتدار نيروهاي مسلح استان با حضور محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ، آيت الله سيدعلي شفيعي عضو خبرگان رهبري ، غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان ، فرماندهان نظامي و انتظامي و جمعي از مسئولان استان در محل بلوار قدس اهواز برگزار شد.
در اين مراسم باشكوه يگان هاي موتوري و پياده نيروهاي مسلح و بسيج استان از مقابل جايگاه ويژه با سبك هاي مختلف كلاسيك و حماسي رژه رفتند.
همچنين در اين آيين گروه هاي نمونه رزمي و پرچم، يگان هاي بسيج و گردان هاي مختلف سپاه، ارتش، نيروي انتظامي و يگان هاي موتوري و خودرويي از مقابل جايگاه عبور كرده و اقتدار خود را به نمايش گذاشتند.
برنامه هاي هفته دفاع مقدس در سال جاري در سراسر كشور از 31 شهريور با شعار 'ما مي توانيم' و با اجراي رژه نيروهاي مسلح آغاز شده و تا هفتم مهرماه ادامه دارد.
به مناسبت هفته دفاع مقدس سپاه وليعصر(عج) خوزستان يك هزار و 200 ويژه برنامه را در سطح استان خوزستان اجرا مي شود.
نواخته شدن زنگ مقاومت و سخنراني راويان دفاع مقدس در مدارس، غبارروبي و عطرافشاني گلزار مطهر شهدا، تجليل از خانواده شهدا، ايثارگران، جانبازان و معلولان، برنامه هاي مختلف فرهنگي و ورزشي از جمله ويژه برنامه هاي اين هفته به شمار مي رود كه از سوي سپاه خوزستان استان اعلام شده است.
همچنين تجليل از پيشكسوتان و رزمندگان وفرماندهان دفاع مقدس و تجليل از نقش وجايگاه زنان در دفاع مقدس از برنامه هاي مهم در هفته دفاع مقدس است.
روز چهارشنبه 31 شهريور با عنوان 'اقتدار،‌صلابت،‌نيروهاي مسلح'، روز پنجشنبه يكم مهر با عنوان 'شهيدان، ايثارگران،‌ سربازان'، روزجمعه دوم مهر با عنوان 'معنويت،‌ وحدت ملي،‌خانواده وسلامت'، روز شنبه سوم مهر با عنوان 'دانش پژوهان ،‌نخبگان،‌هنرمندان'، روز يكشنبه چهارم مهر با عنوان 'اقتصاد مقاومتي،‌پشتيباني مردمي و اصناف' روز دوشنبه پنجم مهر با عنوان 'پيشكسوتان و رزمندگان 'روز سه شنبه ششم مهر با عنوان 'بصيرت افزايي،‌دشمن شناسي و بيداري اسلامي' و در نهايت روز چهارشنبه هفتم مهر با عنوان 'فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرينان' ،‌ روزهاي هفته دفاع مقدس در سال 1395 هستند.
رژيم بعثي عراق به سركردگي صدام معدوم روز 31شهريور ماه 1359تجاوز همه جانبه اي را عليه جمهوري اسلامي ايران با هدف ساقط كردن نظام نوپاي اسلامي شروع كرد.
7151/6065 خبرنگار: محمدرضا خبازان* نشردهنده: محمدرضا بنوره