۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82237654
T T
۰ نفر
امام جمعه اصفهان: تمام جهادها در اسلام برای دفع تجاوز بوده است

اصفهان-ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اسلام، جنگ طلب نیست و تمام جهادها در اسلام برای دفاع و در پاسخ به تهاجم دشمن انجام شده است.

به گزارش ایرنا،آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح كه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در میدان ارتش اصفهان برگزار شد، افزود: بررسی و پژوهش در تاریخ صدر اسلام، سیره پیامبر(ص) و سایر ائمه (ع) ثابت می كند كه اسلام هیچگاه شروع كننده جنگ نبوده است.
وی با بیان اینكه جهاد در اسلام مقدس است، افزود: این قداست بواسطه آن است كه اسلام حتی در دفع تجاوز دشمن نیز اجازه ظلم، بی عدالتی و امثال آن را نمی دهد.
امام جمعه اصفهان اضافه كرد:اسلام هیچگاه اجازه نمی دهد هنگام جنگ، در آب شُرب دشمنان سم ریخته شود زیرا بسیاری از افراد بی گناه و كسانی كه در جنگ نیستند ممكن است بواسطه آلوده شدن آب، كشته شوند.
وی با اشاره به چند روایت از معصومین(ع) گفت: اسلام بر حفظ جان غیرنظامیان در جنگ تاكید دارد و توصیه كرده است؛ با كسی كه در جنگ نیست وارد جنگ نشوید.
امام جمعه اصفهان بیان كرد: بنا به توصیه اسلام، انساندوستی و عدالت هیچگاه نباید قربانی جنگ شود.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: در این زمینه صدها دستور از سوی قرآن و معصومین صادر شده كه مملو از عدالت و بزرگواری است.
وی یادآور شد:در اسلام، جنگ برای توسعه سرزمین نیست در حالی كه هدف بسیاری از جنگ های امروز كسب منافع و كشورگشایی است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه كرد: امروز كشورهای مُستكبر در جنگ های خاص به هیچیك از اصول بشردوستانه پایبند نیستند.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه با اشاره به شور و علاقه جهاد و دفاع از اسلام در بین جوانان ایران اسلامی گفت: حضور مدافعان حرم، تجلی عشق و علاقه است در حالی كه بسیاری از این جوانان دوران دفاع مقدس را به چشم ندیده اند.
وی خاطرنشان كرد: مدافعان حرم، افتخار كشورند و نشان دادند؛ جوانان ایران اسلامی برخلاف تبلیغاتی كه از سوی دشمن برای از بین بردن روحیه انقلابی آنها انجام می شود، از روحیه شهادت طلبی، ایثارگری و بشر دوستی برخوردارند.
وی تاكید كرد:اگر در دوران دفاع مقدس جوانان ایران اسلامی برای دفاع از سرزمین خود به جبهه ها می رفتند، امروز برای دفاع از كیان اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام به سرزمینی دیگر می روند.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم یگان های نمونه پیاده و موتوری ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج از جلوی جایگاه رژه رفتند.
در 31 شهریور 1359 ، رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی، جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز كرد.
بر این اساس از 31 شهریور تا 6 مهر بعنوان 'هفته دفاع مقدس' در تقویم رسمی كشور نامگذاری شده است.
پ/7134/ 6994/ 2093 /6027/
خبرنگار: كامران * نگارنده: فلاح** دبیر : دواتگر** دبیر: شكراللهی