۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82237657
T T
۰ نفر

بوی ماه مهربان؛

زنگ شكوفه ها در مدارس كشور نواخته شد

۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82237657
زنگ شكوفه ها در مدارس كشور نواخته شد

استانها-ایرنا- زنگ شكوفه ها بطور نمادین و با حضور پر شور، بانشاط و پویای كلاس اولی ها در سراسر كشور نواخته شد و جای جای ایران حال و هوای ماه مهربان مهر گرفت.

به گزارش ایرنا، جشن شكوفه ها در سال تحصیلی 96-95 در پایتخت با حضور مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، شهردار منطقه 11 در مدرسه ابتدایی عیسی بهرامی برگزار شد.
همچنین این مراسم نمادین، با حضور علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س) واقع در مهرشهر كرج برگزار شد.
گفتنی است؛ امسال 700 هزار نوآموز در دوره پیش دبستانی و هفت میلیون و 600 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد.

* مشهد
معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این مراسم كه هر سال یك روز قبل از شروع مدارس برگزار می گردد، تمام دانش آموزان پایه اول ابتدایی شركت می كنند.
ابوالحسن حقیقی هدف از برگزاری جشن شكوفه ها را آشنایی دانش آموزان پایه اول با فضای مدرسه و نخستین معلم خود در دوران تحصیل اعلام كرد و گفت: در این جشن با گل و شیرینی از دانش آموزان استقبال نموده و با عبور دادن آنان از زیر قرآن كریم دانش آموزان را در ادامه این مسیر مهم از زندگی در پناه قرآن یاری می دهیم.

**یزد
23 هزار و 322 نوآموز یزدی همراه با والدین خود در حالی كه شاخه های گل به دست داشتند در 875 كلاس درس و 725 مدرسه، مستقر و نخستین روز سال تحصیلی را جشن گرفتند كه از این تعداد 11 هزار و 222 دختر و 12 هزار و 100 نفر پسر هستند.
هدف از برپایی جشن شكوفه ها آشنایی دانش آموزان با محیط آموزشی، مربیان و كلاس اعلام شده است.

** همدان
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال 28 هزار كلاس اولی در سامانه سناد نام نویسی كرده اند كه احتمال می رود تعداد آنها به بیش از 30 هزار نفر برسد.
حسین بهرامی نوید در آیین جشن شكوفه ها گفت: 31 شهریور به عنوان روز شكوفه ها انتخاب شد تا در این روز دانش‌آموزان كلاس اولی با محیط مدرسه آشنا شوند و دلهره آنها در جدایی از والدین كمتر شود.
مدیركل آموزش و پرورش استان همدان نیز به آمادگی بیش از 12هزار كلاس درس در 2هزار و 576 مدرسه برای استقبال از دانش‌آموزان این استان در سال تحصیلی جدید اشاره كرد و گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 261 هزار دانش‌آموز در واحدهای آموزشی استان همدان تحصیل می كنند.

** تبریز
مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جشن شكوفه های پایه اول ابتدایی در دبستان عفاف تبریز با اشاره به اینكه امسال 27 هزار دانش آموز پایه اولی در مدارس نواحی پنجگانه تبریز تحصیل خواهند كرد، اظهاركرد: رویكرد دستگاه تعلیم و تربیت آرامش خانواده ها برای ارتقای انگیزه مشاركت، تكریم معلمان و آرامش خاطر دانش آموزان است.
جعفر پاشایی با اعلام اینكه دولت برای نخستین بار 500 میلیارد ریال در بودجه امسال برای حوزه پیش دبستانی در نظر گرفته است، اظهارامیدواری كرد: استان بهره مناسبی از این اعتبار ببرد.
وی از تصویب رهبران آموزشی در سطح ابتدایی برای افزایش كیفیت در آموزش و پرورش خبرداد و گفت: 14 كتاب ویژه در استان با محتوای آشنا كردن اولیا با نحوه ارتباط با كودكان 7 ساله تالیف شده است.

** گرگان
در آیین آغاز سال تحصیلی شكوفه ها كه در دبستان شاهد دخترانه گرگان به صدا درآمد، مدیر كل آموزش و پرورش گلستان در سخنانی، مدرسه را محور تحول بیان كرد.
محمدرضا وطنی افزود: مدارس باید محلی برای فراگیری علم و دانش و یادگیری مهارت های زندگی باشد.
وی با بیان این كه مدرسه به تنهایی قادر به تربیت و آماده كردن دانش آموزان برای آینده سازی جامعه نیست، اضافه كرد: خانواده ها به كمك مدارس شرایط را برای رشد فرهنگی، اجتماعی، روحی و معنوی دانش آموزان فراهم كنند.
مدیر كل آموزش وپرورش همچنین بر همكاری خانواده ها با مدرسه و انجمن اولیا و مربیان و مدیران واحدهای آموزشی تاكید كرد.

** ایلام
جشن شكوفه ها ویژه نوآموزان پایه اول ابتدایی یك روز قبل از بازگشایی رسمی مدارس، به صورت نمادین و با حضور مسئولان استانی در دبستان دخترانه توحید شهر ایلام برگزار شد.
مدیركل آموزش و پرورش استان ایلام در این آیین گفت: در سال تحصیلی جدید 100 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در یك هزار و 200 واحد آموزشی با كمك 11 هزار و 400 نیروی فرهنگی مشغول فراگیری علم و دانش می شوند.
علی بیرانوند افزود: آموزش و پرورش 2 وظیفه بسیار مهم برعهده دارد كه تعلیم و تربیت نونهالان، دانش آموزان، نوجوانان و جوانان از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی یكی از رسالت های بزرگ این دستگاه آموزشی است.
وی اظهار كرد: وظیفه دیگر آموزش و پرورش، آموزش و فرهنگ سازی در موضوع های حساس و مهم برای رده های سنی خرسالان، كودكان و نوجوانان با همكاری دستگاه های مختلف است.

**سمنان
سعید رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان در آئین جشن جوانه ها در دبیرستان پوشینه بافت این شهر با اشاره به سه ضلع نظام تعلیم و تربیت، گفت: مدرسه، دانش آموز و خانواده سه ضلع مهم تربیتی هستند كه باید در كنار هم با هدف تربیت نسل آینده ساز كشور، هم افزایی قابل توجهی داشته باشند.

* زاهدان
علیرضا نخعی مدیركل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: جشن شكوفه ها به منظور آشنایی نوآموزان با فضای جدید كلاس و مدرسه پیش از آغاز رسمی كلاس ها امروز در سراسر استان برگزار شد و 6 هزار و 700 مدرسه سیستان و بلوچستان اعم از ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم آماده پذیرش افزون بر 620 هزار دانش آموز هستند.

** شهركرد
مدیركل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری در جشن شكوفه ها در این استان گفت: در سال تحصیلی جدید این نوآموزان در 110 كلاس درس مشغول تحصیل می شوند.
بهروز امیدی در آیین نمادین جشن شكوفه ها در دبستان دخترانه شاهد شهركرد افزود: 185هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار و 600 مدرسه مشغول تحصیل خواهند شد.
وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس افزود: این هفته فرصتی است تا درس ایثار و فداكاری، بخشش و نوعدوستی سرلوحه زندگی فرزندان ایران قرار گیرد.
به گفته وی، ویژه برنامه بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر از روز سوم مهرماه جاری همزمان در تمامی مدارس استان با شعار'مدرسه شاداب، الفبای توسعه' برگزار می شود.

** بوشهر
جشن كلاس اولی ها دردبستان دخترانه سعادت بوشهر با حضور جمعی ازمسوولان برگزارشد و دانش آموزان درحالی كه شاخه های گل دردست داشتند از زیر قرآن و اسپند گذشتند و وارد مدرسه شدند.
مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آئین با تبریك هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: جشن شكوفه ها و آغاز سال تحصیلی جدید با شعار(ماه حماسه، جشن عید و مهر گل های دانش در بغل داریم با عزم آبادانی میهن آهنگ اقدام و عمل داریم) همراه است.
ناصر كرمی افزود: تلاش می شود وظیفه و رسالت اصلی خود كه همانا به شكوفایی رساندن فرزندان است را انجام دهیم و در این راه نیازمند همراهی و تعامل سایر نهادها و خانواده های دانش آموزان هستیم.

** بجنورد
مدیركل آموزش و پرورش خراسان شمالی در جشن شكوفه های مدرسه بركت روستای خانلق شیروان اظهار كرد: دانش آموان باید خوب درس بخوانند تا كشوری قوی داشته باشیم زیرا كه كشوری موفق خواهد بود كه دانش آموزان آن در علم و دانش كوشا و پر تلاش باشند.
براتعلی حاتمی گفت: توجه هر چه بیشتر به دانش آموزان پایه اول و ابتدایی موجب آسان سازی روند تحصیلی آن ها در پایه های بالاتر خواهیم شد.

** اهواز
مدیر كل آموزش و پرورش استان خوزستان در آئین نواختن زنگ شكوفه ها و غنچه ها به صورت نمادین در دبستان دخترانه شهید خان زاده شهرستان كارون به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی بیان كرد: امسال دوره پیش دبستانی اجباری شده است و هدف از این كار این نیست كه فرزندان خود را یك سال زودتر به مدرسه بفرستیم بلكه هدف آشنایی زودتر اولیا با مدرسه و فراگیری ارزش هایی همچون دوستی، رفاقت و درستی است.
محمد تقی زاده گفت: بزرگترین سرمایه های ملی دانش آموزان هستند كه باید با آرمان ها و رسالت های این كشور آشنا شوند هیچ تغییر و تكاملی ایجاد نمی شود مگر آنكه آموزش و پرورش دچار تغییر و تحول شود.

** زنجان
مدیركل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم نمادین استانی روز شكوفه ها در دبستان پسرانه غدیر ناحیه یك زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گفت: موفقیت دانش آموزان، نیازمند همراهی خانواده ها با اولیای مدارس است، رفتارها و عملكردهای خانواده ها نباید در تضاد و مغایرت با آموزش هایی كه در كلاس درس به دانش آموزان داده می شود، باشد.
مرتضی تمجیدی تاكید كرد: تضاد رفتارهای خانواده ها با آموزش های ارائه شده به دانش آموزان در مدارس، تاثیرگذاری آن را در ابعاد اخلاقی و رفتاری كاهش می دهد.
وی ادامه داد: والدین باید كمك كنند تا مسیر موفقیت فرزندان با سلامتی و توكل برخداوند متعال طی شود.

** شیراز
آیین نمادین جشن شكوفه ها در استان فارس به میزبانی آموزشگاه ابتدایی خاك ره ناحیه یك شیراز برگزار شد.
مدیركل آموزش و پرورش استان فارس در این آیین گفت كه امسال 80 هزار دانش آموز كلاس اولی وارد مدارس ابتدایی استان فارس می شوند كه این آمار نسبت به سال تحصیلی گذشته چهار درصد رشد داشته است.
حمیدرضا آذری افزود: امروز یك روز به یاد ماندنی و خاطره انگیز برای دانش آموزان كلاس اولی خواهد بود و امیدوارم خانواده ها نیز با هماهنگی مدرسه و شركت در فعالیت های آن ،موفقیت فرزندان خود را بیشتر نمایند.

** قزوین
مدیركل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم نمادین زنگ شكوفه ها كه در سالن ورزشی امام علی(ع) شهر محمدیه نواخته شد همزمانی سالگرد دفاع مقدس و جشن شكوفه ها را اتفاق مباركی دانست و گفت: نخستین روز شكوفایی كودكان در روز شكوفه ها و بستر و سنگ بنای شكوفا شدن آنان در این روز است.
به گفته سالار قاسمی، باید فضای بانشاط و سرزنده ای را در همه مدارس استان ایجاد كنیم تا كودكان ما با روحیه بهتر درس بخوانند تا برای آینده خود فردی مفید باشند.
وی، تربیت دینی و معنوی دانش آموزان را امری بسیار مهم دانست و افزود: تربیت دینی و معنوی كودكان جامعه اسلامی از امروز و با آغاز سال تحصیلی شروع شده و باید اولویتی اساسی برای تك تك معلمان و اولیا باشد.

** سنندج
امروز نیز همزمان با سراسر كشور و از ساعات اولیه صبح شكوفه های كردستانی دست در دست والدین خود و با شور و شوقی وصف ناپذیر در مدارس محل تحصیل خود حاضر شده و در میان بوی خوش اسفند و رد شدن از زیر قرآن، مرحله ای جدید از زندگی خود را آغاز كردند.
آیین نمادین جشن شكوفه ها با حضور جمعی از مسئولان استانی در دبستان مهندس ادب سنندج برگزار شد.
مدیر كل آموزش و پرورش كردستان در این ایین با بیان اینكه بهار تعلیم و تربیت امروز با ورود یك میلیون و 400 هزار دانش آموز پایه اولی به مدرسه در سطح كشور آغاز می شود گفت: در استان كردستان نیز آغاز سال تحصیلی با ورود 26 هزار پایه اولی به كلاس های درس آغاز شد.

** كرمان
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان در آیین جشن شكوفه ها در مدرسه غیر دولتی ریحانه شهر كرمان گفت: پیش بینی می شود حدود 5 تا 6 هزار نفر كه بخش عمده آنها دانش آموزان اتباع بیگانه هستند در مدارس استان كرمان ثبت نام نكرده باشند.
محمد محسن بیگی افزود: 60 هزار دانش آموز كلاس اولی نیز در مدارس استان كرمان مشغول به تحصیل می شوند.
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان افزود: تاكنون 53 هزار دانش آموز پایه اول دبستان در مدارس این استان نام نویسی كرده و 74 درصد دانش آموزان بدو ورود به دبستان دوره پیش دبستانی را گذرانده اند.

** كرمانشاه
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمانشاه در مراسم جشن شكوفه ها كه در دبستان نازپروریان كرمانشاه برگزار شد، اظهار كرد: مدرسه برای كلاس اولی ها سرآغاز فصل جدیدی در زندگی آن هاست.
سلیمان محبی با بیان اینكه امسال در استان كرمانشاه 29 هزار دانش آموز كلاس اولی تحصیل خود را آغاز می كنند، گفت: امیدوارم در سایه همكاری های میان خانواده و مدرسه شاهد پیشرفت و رشد هرچه بیشتر دانش آموزان باشیم.
وی همچنین با اشاره به تاكیدات دین اسلام در خصوص فراگیری علم و دانش، یادآور شد: توجه به این موضوع مهم تاثیر بسیار زیادی در رشد خلاقیت و استعدادهای دانش آموزان دارد و آن ها را برای ساختن آینده كشور آماده می كند.

** یاسوج
در آغاز بهار تعلیم و تربیت هشت هزار و 600 غنچه پیش دبستانی و 10 هزار و 374 دانش آموز دوره اول متوسطه با برگزاری جشن ها و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در كهگیلویه وبویراحمد سال تحصیلی (95-96) را آغاز كردند.
معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد در آیین نمادین نواخته شدن جشن شكوفه ها در مدرسه دخترانه شاهد یاسوج گفت: تعداد دانش آموزان كلاس اولی در سال تحصیلی سالجاری نسبت به سال تحصیلی گذشته در این استان حدود 105 درصد رشد داشته است.
علی شیر زهرایی اظهار داشت: تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز در سال تحصیلی جدید(95-96) در سطح استان حدود 2درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش داشته است.
وی ابراز داشت: سالجاری 77 هزار و 679 دانش آموز در مقطع ابتدایی در یكهزار و 313 مدرسه در قالب چهار هزارو 406 كلاس درس سال تحصیلی جدید خود را آغاز خواهند كرد.

** رشت
بیش از 31 هزار كلاس اولی با برگزاری جشن شكوفه ها و بیش از 30 هزار دانش آموز كلاس هفتمی با جشن جوانه ها در استان گیلان همزمان با سراسر كشور سال تحصیلی جدید را آغاز كردند.
این جشن ها با هدف آشنایی نوآموزان و دانش آموزان با فضای مدرسه، معلمان خود و ایجاد حس نشاط و شادابی بین آنها برگزار شد.
مربیان و دست اندركاران آموزش و پرورش استان گیلان نیز امروز با حضور در واحدهای آموزشی مختلف در جمع كلاس اولی ها، برای آنان از مدرسه، معلم ، علم و دانش سخن گفتند.
خبرنگار : ناهید صفری ** انتشاردهنده:نوشین مطلبی خواه
۰ نفر