۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82240998
T T
۰ نفر
يك هزار مورد بازرسي در حوزه ايمني و آتش نشاني بيرجند انجام شد

بيرجند - ايرنا - سرپرست حوزه معاونت پيشگيري از حوادث و حريق سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري بيرجند گفت: يك هزار مورد بازرسي در حوزه ايمني و آتش نشاني از هفتم مهر ماه 94 تا كنون از اصناف، مساجد، هيات هاي مذهبي و ساختمان هاي پزشكي سطح شهر بيرجند صورت گرفته است.

محمد رضا سلماني روز شنبه در جلسه تشريح برنامه روزشمار هفته ايمني در جمع خبرنگاران افزود: سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري بيرجند به منظور كاهش خسارت جاني و مالي و فراهم كردن آرامش خاطر براي شهروندان، طرح بازرسي از اصناف و مكان هاي مذهبي را در سال 1394 شروع كرد.
وي اظهار كرد: بهبود آموزش هاي ايمني و فعاليت هاي پيشگيرانه از اهداف اصلي آتش نشاني هاست، اين مهم در سال جاري در سازمان آتش نشاني بيرجند با جديت پيگيري مي شود.
وي يادآور شد: به منظور اعتلاي فرهنگ ايمني سطح شهر و استفاده از ظرفيت شهروندان در بحث آتش نشاني، هفته ايمني در نظر گرفته شده است.
وي اظهار كرد: در سال 1359 تعداد زيادي از آتش نشانان در حمله جنگنده هاي عراق در پالايشگاه نفت آبادان به شهادت رسيدند، به همين دليل هفتم مهر ماه به عنوان روز ايمني و آتش نشاني در تقويم كشور نامگذاري شد.
وي ادامه داد: ايمني خانه و خانواده، ايمني و فرزندان، ايمني اماكن عمومي، ايمني و بيمه، ايمني و رسانه، ايمني، فرهنگ و آموزش و ايمني و آتش نشاني نام روزهاي هفته ايمني است.
وي اضافه كرد: از ابتداي سال 95، جايگاه هاي سوخت، اصناف، اماكن عمومي ومذهبي، اماكن اقامتي و اداره هاي سطح شهر بيرجند و همه حوزه هاي سطح بيرجند از نظر ايمني آسيب شناسي شده است.
وي تصريح كرد: 90 نفر نيروي عملياتي در حوزه هاي اطفاي حريق، نجات در سد، ارتفاع كوه، كار با بالابر آموزش ديده اند و در سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري بيرجند مشغول خدمت رساني به مردم هستند.
به گزارش ايرنا، سرپرست حوزه معاونت پيشگيري از حوادث و حريق سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري بيرجند در ادامه بيان كرد: فرهنگي پيشگيري از وقوع حادثه در جامعه نهادينه شود، براي اينكار نياز به آموزش عمومي است.
سلماني افزود: با توجه به افزايش روز افزون حوادث در اماكن سطح شهر ايمن سازي اين مكان هاي امري ضروي است.
* 7559** 6054 ** خبرنگار-اميرشاهين نايبي فر* انتشار دهنده - مريم پنجابي*