۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82242466
T T
۰ نفر
برگزاري شوراي جهاني صنايع دستي  گواه خلاقيت و شكوه هنر اصفهان است

اصفهان- ايرنا- استاندار اصفهان گفت: برگزاري هجدهمين نشست شوراي جهاني صنايع دستي به ميزباني اصفهان گواه و نشانگر خلاقيت و شكوه هنر در اين ديار است.

به گزارش ايرنا، رسول زرگرپور روز يكشنبه در مراسم افتتاحيه هجدهمين نشست شوراي جهاني صنايع دستي در اصفهان، افزود: صنايع دستي تجلي ميراث فرهنگي ملموس و ناملموس استان و تبلور اوج هنر است.
وي افزود: اصفهان شهر موزه اي بزرگ با تمدن هفت هزار ساله مكشوف و داراي تاريخي كهن است و 22 هزار اثر تاريخي در اين استان نشانگر اصالت، ديرپايي معنويت ، اقتدار و حكمت است.
زرگرپور با بيان اينكه تمامي سفرنويسان و مورخان اصفهان را سحرآميز و افسانه اي خوانده اند، افزود: هنرمندان اصفهان ميراث بزرگ هنري اين ديارند و توانسته اند در اعصار مختلف با خلق آثار فاخر و ارزشمند برگ زريني در كتاب جاودانه هنر اين شهر رقم بزنند.
وي با اشاره به ظهور فضاي مجازي در عصر كنوني خاطرنشان كرد: اكنون مرزهاي سياسي ، اقتصادي، فرهنگي و هنري كشورها درنورديده شده است، بنابراين ضرورت حفظ و صيانت از آثار هنري و صنايع دستي بيش از گذشته ضروري و با اهميت است.
وي اضافه كرد: صنايع دستي و آثار هنري نقش شاياني در توسعه گردشگري دارند .
وي همچنين با خيرمقدم به ميهمانان خارجي و داخلي نشست شوراي جهاني صنايع دستي، تصريح كرد: اين خيرمقدم از طرف تمامي مردم هنردوست و هنرمندان اصفهاني به ميهمانان ارجمند است.
نشست بين المللي شوراي جهاني صنايع دستي امروز يكشنبه با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و رؤساي جهاني صنايع دستي در اصفهان گشايش يافت.
در اين رويداد كه همزمان با هفته گردشگري و با عنوان هجدهمين نشست بين المللي شوراي جهاني صنايع دستي تا ششم مهر امسال در هتل عباسي اصفهان ادامه خواهد يافت، حدود 200 نفر از شخصيت هاي بين المللي از 90 كشور حضور دارند.
/ 6022 / 6020/7150 **خبرنگار: عليرضا حكيميان - علي نعماني * انتشار: عمادي **