۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82242668
T T
۰ نفر
دستيابي ايران به آخرين روش هاي درمان ناباروري

تهران - ايرنا - رئيس مركز تحقيقات بهداشت باروري و ناباروري دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه ديگر براي درمان ناباروري نيازي به اعزام افراد به خارج از كشور نيست، گفت: آخرين روش هاي علمي درمان ناباروري در كشور فراهم شده است.

دكتر سيد جليل حسيني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: ايران جايگاه مناسبي در درمان ناباروري دارد و تمام درمان هاي ناباوري كه در ساير كشورها انجام مي شود در كشورمان هم ميسر است.
وي با اشاره به اينكه انگشت اتهام ناباروري به سمت زنان است، اظهار كرد: براساس آمار جهاني و بررسي هاي انجام شده در كشور ما حدود 50 درصد علت ناباوري، مردان هستند. براساس اين تصور غلط، بسياري از مراكز ناباروري فقط زنان را مورد درمان قرار مي دهند.
وي تعداد مراكز ناباروري در كشور را حدود 60 مركز اعلام و اظهار كرد كه در حدود 70 درصد اين مراكز، مردان تحت بررسي و درمان قرار نمي گيرند كه اين روش درماني غلط است و از ابتدا بايد زوج نابارور مورد بررسي قرار گيرند.
رئيس مركز تحقيقات بهداشت باروري و ناباروري دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به ميزان زوج هاي نابارور اشاره كرد و گفت: براساس آمار بين المللي حدود 10 تا 15 درصد زوج ها نابارور هستند كه اين درصد در ايران هم به اين ميزان است.
حسيني ادامه داد: مطالعاتي كه درصد زوج هاي ايراني را بيش تر از ميانگين دنيا اعلام كرده است بايد مورد بازنگري قرار گيرد.
وي با اشاره به برگزاري نهمين كنگره مركز تحقيقات بهداشت باروري و ناباروري افزود: در اين كنگره ‌تازه هاي علمي باروري و ناباروري مردان نيز ارائه مي شود.
رئيس مركز تحقيقات بهداشت باروري و ناباروري دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي افزود: اهداف برگزاري اين كنگره براساس نياز جامعه طراحي شد و اين مجموعه در تلاش است با برگزاري اينگونه رويدادهاي، زمينه ارائه خدمات مطلوب تر به اين قشر از جامعه را فراهم كند.
وي ادامه داد: نقش درمان ها و جراحي هاي مردان در موفقيت ART، روش هاي نوين درمان ناباروري مردان (دارويي، جراحي، ميكرواينجكشن يا ICS)، تازه هاي تصويربرداري در ارزيابي بيماران نابارور و نقش طب مكمل در ناباروري از جمله محورهاي اين كنگره است.
وي، بيماري هاي سيستميك و ناباروري مردان، نقش مردان در سقط مكرر و شكست روش هاي كمك باروري (ART)، اولويت هاي سلامت مردان، سلامت زناشويي، فاصله گذاري و پيشگيري از باروري، نقش عوامل محيطي و شيوه زندگي در باروري مردان را از ديگر محورهاي اين كنگره اعلام كرد.
حسيني به حضور برخي از صاحي نظران خارجي در اين رويداد علمي اشاره كرد و گفت: از تعدادي صاحب نظران براي حضور در اين كنگره دعوت به عمل آمده است تا از تجارب، يافته هاي علمي و دانش آنها به نحو مطلوب براي ارتقاء سطح علمي فعالان اين حوزه، استفاده شود.
نهمين كنگره مركز تحقيقات يهداشت باروري و ناباروري با عنوان تازه هاي باروري و ناباروري از 26 تا 28 ابان ماه در سالن همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود.
علمي ** 1201 **1440
** خبرنگار:‌عبدالكريم جبارپور** انتشاردهنده: معصومه گلشن
۰ نفر