۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82243861
T T
۰ نفر
كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازارگل محمدی و گیاهان معطر در دانشگاه كاشان تاسیس شد

كاشان - ایرنا - رئیس دانشگاه كاشان گفت: معاون علمی فناوری رئیس جمهوری، با صدور مجوز تاسیس كانون «هماهنگی دانش، صنعت و بازارگل محمدی و گیاهان معطر» در این دانشگاه موافقت كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه كاشان، عباس زراعت با اشاره به تشكیل كانون هماهنگی گل محمدی و گلاب با حضور معاون فناوری و نوآوری رئیس جمهوری در سال 89 در پژوهشكده اسانس این دانشگاه، اظهار كرد: با توجه به توانمندی و قابلیت های منطقه كاشان در زمینه گل محمدی و تولید گیاهان دارویی و معطر، این كانون تاسیس شد.
وی تاكید كرد: گل محمدی و صنعت آن نقش بسیار مهمی در زندگی بشر دارد و جنبه های مختلف آن اعم از كاشت، داشت، برداشت، فرآوری، تجارت و كاربرد آن در صنایع گوناگون مورد توجه كشورهای جهان است.
زراعت خاطر نشان كرد: باید تلاش شود تا با خلق ایده های فنی و نوآوری برای توسعه اقتصادی صنعت گل محمدی و گیاهان دارویی و معطر گام برداشته شود.
وی ارتباط دانشگاه با صنعت را مهمترین سیاست ها و برنامه های دانشگاه كاشان بیان كرد و گفت: دانشگاه كاشان می كوشد تا با بهره گیری از توانمندی های منطقه، برنامه و اهداف خود را دنبال كند.
رئیس دانشگاه كاشان همچنین بااشاره به كانون هماهنگی دانش و صنعت فرش در این دانشگاه، تصریح كرد: كانون هماهنگی گل محمدی و گیاهان معطر، دومین كانون هماهنگی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است كه در دانشگاه كاشان راه اندازی شده است.
وی ابرازی امیدواری كرد این كانون ها در راستای توسعه اقتصادی و رفع نیازهای منطقه گام بردارد.
بیش از هفت هزار و 700 دانشجوی دختر و پسر در 194 رشته گرایش در سه دوره كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا به تحصیل اشتغال دارند.
7408/6136** خبرنگار:یوسف صائب / انتشار دهنده: محمد جهانگیریان