۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵
کد خبر: 82245610
T T
۰ نفر
وزیر كشور:برای تامین كامل امنیت زائران پیاده روی اربعین برنامه ریزی شده است

آبادان - ایرنا - وزیر كشور تامین امنیت كامل زائران آیین پیاده روی اربعین امسال را از برنامه های ستاد مركزی اربعین و این وزارت خواند و گفت:امنیت كامل زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در اولویت كاری دستگاه های دست اندركار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی سه شنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین و بررسی مشكلات روند تردد زائران اربعین به عتبات عالیات گفت:پیش بینی می شود جمعیت زائران اربعین حسینی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته حدود 50 درصد افزایش یابد.
وی ادامه داد:با توجه به اینكه در شلمچه و چذابه در خوزستان در ایام اربعین، جمعیت زیادی از زائران را شاهد هستیم، بنابر این تامین امنیت زائران در اولویت كاری ستاد اجرایی اربعین قرار گرفته است.
رحمانی فضلی افزود:سال 94 جمعیت قابل توجهی بدون روادید و گذرنامه به مرزهای خروجی خوزستان به عراق عزیمت كرده و مشكلاتی برای دیگر زائران و مسئولان ایجاد شد.
وزیر كشور با تاكید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق موارد مربوط به پیاده روی اربعین، افزود:با توجه به تجربه دو ساله ای كه در مراسم اربعین داشته ایم باید خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با كیفیت بهتری انجام شود.
رحمانی فضلی صدور روادید در شهرستان های مبداء زائران را از راهبردهای كاهش تجمع زائران در مرزها و استان های خروجی بیان كرد.
وی از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه به عنوان سه نقطه تردد زائران اربعین حسینی یاد كرد و ورود اتباع خارجی به مرزهای كشور را از دیگر مشكلات دانست و گفت:برای رفع این مشكل نیز تدابیری در مرز ها اندیشیده شده است.
به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور همچنین در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:برای خدمت رسانی ویژه به زائران در مرزهای شلمچه و چذابه برنامه ریزی شده و تحقق این مهم نیز مستلزم تكمیل برخی زیرساخت هاست.
رحمانی فضلی با بیان اینكه پاركینیگ خودروها و جایگاه مواكب برای ارئه خدمت بهتر به زائران اربعین فراهم است، گفت:پایانه مرزی مسافری نیز به پیشرفت 100 درصد رسیده و بزودی به بهره برداری می رسد.
رحمانی فضلی گفت:تقاضای مسئولان از زائران اربعین حسینی این است كه به مرور وارد مرزها شوند، به دستورالعمل ها و هشدار ها توجه كرده و بدون روادید و گذرنامه وارد مرزها نشوند.
به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور با حضور در مرز بین المللی شلمچه به شهدای در یادمان شهدای شلمچه ادای احترام كرد و از روند تكمیل پایانه مسافری شلمچه دیدن كرد.
وزیر كشور همچنین ساعتی قبل به منظور بررسی وضع زیرساخت های پایانه مرزی چذابه، از این پایانه در غرب استان خوزستان دیدن كرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی صبح سه شنبه به منظور بررسی زیرساخت های پایانه های مرزی خوزستان وارد این استان شده، پس از بازدید از روند تكمیل پایانه مرزی شلمچه، وارد چذابه شد.
پایانه مرزی چذابه یكی از سه پایانه مرزی كشور بوده كه هرساله پذیرای جمعی از زائران اربعین حسینی است.
وزیر كشور در بدو ورود به پایانه مرزی چذابه مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت و پس از آن از محل استقرار موكب ها و زیرساخت های جاده ای این منطقه دیدن كرد.
7100/6125 خبرنگار:كمیله حجازی *انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی