۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82245708
T T
۰ نفر
بخش عمده گلزارهاي شهدا در گناباد ساماندهي شده است

گناباد- ايرنا- رئيس بنياد شهيد و امور ايثاگران گناباد گفت: 60 درصد گلزارهاي شهدا در اين شهرستان بازسازي شده و روند بازسازي بقيه گلزارها با توجه خاص دولت تدبير و اميد نسبت به اين امر در حال انجام است.

جواد حامدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع 45 گلزار شهدا در مناطق شهري و روستايي گناباد تاكنون 23 گلزار ساماندهي شده و بقيه در دست بازسازي است.
وي گفت: همچنين 214 مزار شهيد در شهرستان گناباد ساماندهي شده و 121 مزار هم در برنامه ساماندهي قرار دارد.
او بدون توضيح بيشتر افزود: فرآيند ساماندهي مزار و گلزارهاي شهداي گناباد از سال 1385 آغاز شد و در مدت فعاليت دولت يازدهم تاكنون با قوت ادامه دارد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثاگران گناباد ادامه داد: عمليات بهسازي گلزار شهدا در روستاهاي بيلند، رياب، مهاباد، نوده پشنگ و سقي با همكاري دهياري و پايگاههاي مقاومت بسيج آغاز شده است.
وي همچنين مهمترين دغدغه خانواده هاي ايثارگر و شاهد را اشتغال فرزندانشان ذكر و بيان كرد: 90 نفر از اعضاي خانواده شهدا و ايثارگران در گناباد با مدرك كارشناسي و بالاتر بيكار هستند.
او گفت: با اين وجود همكاري دستگاههاي اجرايي براي اشتغال خانواده هاي شهدا و ايثارگران مطلوب است.
شهرستان 81 هزار نفري گناباد هزار و 339 شهيد، جانباز و آزاده تقديم نظام جمهوري اسلامي ايران كرده است. گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري**منتشركننده: حسين كريم زاده
7545/2095/1858