۶ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۴۴
کد خبر: 82246703
T T
۰ نفر
شوراي بزرگان حسكه سوريه: با هرگونه تلاشي براي تقسيم كشورمخالفيم

دمشق- ايرنا - شوراي بزرگان قبايل و عشاير حسكه با هرگونه تلاش براي تقسيم و يا برقراري نظام فدرالي در شمال سوريه مخالفت كردند.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه(سانا) شوراي بزرگان قبايل و عشاير حسكه روز سه شنبه با همكاري حزب شعب و حزب ملي اجتماعي سوريه، تجمعي را با هدف تاكيد بر يكپارچگي سرزمين و مخالفت با تقسيم و برقراري نظام فدرالي در شمال اين كشور برگزار كردند.
شوراي بزرگان قبايل و عشاير حسكه دربيانيه پاياني اين تجمع برمشكوك بودن اين اقدام و ارتباط و فرمانبري عاملان آن از آمريكا تاكيد كردند.
دراين بيانيه آمده است: طرح فدرالي، درخواستي براي تجزيه و تقسيم و براساس برنامه ريزي ها و حمايت هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي به منظور تجزيه سوريه و پراكندن بذر فتنه در ميان فرزندان كشور است.
شوراي بزرگان قبايل و عشاير حسكه با هشدار نسبت به خطرات اين اقدام براي همزيستي ملي و يكپارچگي سرزميني كشور از همه ملت سوريه خواست بيدار باشند و با اين اقدام خارج از قانون و برخلاف حاكميت ملي مخالفت كنند.
آن ها مخالفت خود را با تسلط هرگروه سياسي يا نظامي بر ساكنان اين مناطق اعلام كردند.
شركت كنندگان دراين تجمع نيز از احزاب سياسي و ديگر گروه هاي اجتماعي خواستند كساني را كه مي خواهند كشور را به مسيري نامعلوم بكشانند مهار و با هرگونه درخواستي براي تجزيه كشور مخالفت كنند.
'نظال الاسعد' عضو كميته مركزي حزب شعب دراين تجمع گفت: با هرگونه طرحي براي تقسيم يا تجزيه كشور مخالفيم و بر يكپارچگي سرزميني سوريه تاكيد مي كنيم.
6116 / 1064 ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده