۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82252683
T T
۰ نفر

340 هزار نفر شب اقامت گردشگران خارجي در مازندران

۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82252683
340 هزار نفر شب اقامت گردشگران خارجي در مازندران

ساري - ايرنا - معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت كه شش ماهه اول امسال 340 هزار نفر شب گردشگران خارجي در استان اقامت داشتند .

مهران حسني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اين تعداد اقامت گردشگران خارجي را مربوط به آمار حضورشان در اماكن اقامتي رسمي همچون هتل و متل اعلام كرد .
وي با اشاره به رشد 10 درصدي اقامت گردشگران خارجي در شش ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل در اقامتگاه هاي رسمي مازندران ، ادامه داد : مطمئنا آمار حضور گردشگران كشورهاي ديگر در مازندران فراتر از اين رقم است .
معاون گردشگري مازندران از كشورهاي حاشيه خليج فارس و عراق به عنوان كشورهايي نام برد كه بيشتر حضور گردشگران آنان در استان را شاهد هستيم .
وي تاثير گذاري پسا تحريم بر روند حضور و اقامت گردشگران خارجي در مازندران را مشهود دانست ، ادامه داد : اكنون پاي گردشگراني از كشورهاي اروپايي و آمريكايي به استان باز شده است .
به گفته حسني مناطق جنگلي و سواحل زيباي غرب مازندران كانون توجه گردشگران خارجي است همانگونه كه اين مساله براي گردشگران داخلي نيز وجود دارد .
***چراغ سبز گردشگران خارجي به خانه مسافرهاي مازندران
وي از نكات جالب توجه و مهم حضور گردشگران خارجي در مازندران را تمايل و رغبت به اقامت در ويلاهاي استيجاري و خانه مسافرها دانست و البته گفت كه گردشگراني كه با تورهاي مسافرتي به استان مي آيند غالبا از فضاي اقامتي هتل و متل استفاده مي كنند .
معاون گردشگري مازندران گزينه انتخابي اكثر گردشگران خارجي براي اقامت را خانه مسافرها اعلام كرد و ادامه داد : اين انتخاب بخاطر داشتن فضاي آرام در دل روستاها و مناطق جنگلي وسواحل دريا است .
وي افزود : به دليل نداشتن پروانه و مجوز فعاليت بيشتر 80 هزار ويلاي استيجاري مازندران ، آمارهاي دقيقي از تعداد حضور مسافران چه داخلي و خارجي در اين فضاها وجود ندارد .
حسني اضافه كرد : هم اكنون آمارهايي كه از تعداد گردشگر و مسافر خارجي در مازندران ارائه مي شود تنها آمار مربوط به اقامت آنها در هتل و متل ها است .
وي ادامه داد : در حاليكه پيش بيني مي شود آمار تعداد اقامت گردشگران خارجي در مازندران بيشتر از آمارهايي است كه اعلام مي شود .
حسني ساماندهي خانه مسافر و ويلاهاي استيجاري و گرفتن مجوز و پروانه فعاليت را مهمترين برنامه و فعاليت كاري اداره كل گردشگري در مازندران دانست و افزود : تاكنون كمتر از يكهزار ويلاي استان پروانه فعاليت گرفتند .
وي با اشاره به تشكيل كميته امنيت گردشگران در مازندران اشاره كرد و افزود : اين كميته در 22 شهرستان با حضور فرمانداري ، رئيس اداره ميراث فرهنگي ، دادستان ، نيروي انتظامي و اطلاعات با برگزاري جلسات متعدد ساماندهي اين ويلاها را پيگيري كردند .
***پراكنده و گسترده بودن خانه مسافرها در مازندران
معاون گردشگري مازندران از گستردگي و پراكنده بودن خانه مسافرها در نقاط مختلف مازندران به عنوان اصلي ترين مساله براي شناسايي اين واحدها اعلام كرد و ادامه داد : برخلاف ديگر استان ها كه خانه مسافرها غالبا در يك يا چند شهر وجود دارد اين مساله در مازندران با پراكندگي و گستردگي زيادتر شاهد هستيم .
وي اظهارداشت : هم اكنون در استان اصفهان ، خانه مسافر تنها در شهرهاي اصفهان و كاشان و در استان اردبيل در شهرستان سرعين است اما خانه مسافر در مازندران از گلوگاه تا رامسر و در تمام مناطق شهري و روستايي وجود دارد .
حسني از صاحبان خانه هاي مسافر در مازندران خواست تا براي قانونمند شدن به فعاليتشان نسبت به اخذمجوز و پروانه فعاليت واحد خود اقدام بكنند .
مازندران مقصد سفر 30 ميليون نفر در سال است كه ظرفيت اقامت رسمي و غير رسمي اين استان 776 هزار و 866 نفر شب اقامت است .
از اين ميزان ظرفيت اقامتي موجود در مازندران 32 هزار و 624 نفر شب اقامت مربوط به اقامتگاه هاي رسمي شامل هتل ، متل ، هتل آپارتمان ، مهمانپذير ، بومگردي و مجتمع تفريحي توريستي است .
خبرنگار : فاطمه قنبري قاديكلايي** انتشار دهنده : سيد محسن حسن نيا
/1899/2096