۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82253343
T T
۰ نفر

90 نخبه فرهنگي در مهاباد تجليل شدند

۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82253343
90 نخبه فرهنگي در مهاباد تجليل شدند

مهاباد- ايرنا- 90 نفر از نخبگان فرهنگي، هنري، ادبي و ورزشي شهرستان مهاباد روز يكشنبه طي آييني تجليل شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فرماندار شهرستان مهاباد در اين مراسم گفت: فرهنگ و هنر، خط مقدم توسعه بخش هاي ديگر بوده و بر اين اساس از اهميت ويژه اي برخوردار است.
جعفر كتاني اظهار كرد: هنرمندان و فرهنگيان موجب لطافت و نشاط بخشي جامعه مي شوند و ارج نهادن و ارزش گذاري به اين قشر هدف اين تجليل است تا اين حركت حمايتي از نخبگان فرهنگي و هنري استمرار يافته و نهادينه شود.
وي با اعلام حمايت از فعاليت هاي فرهنگي تاثيرگذار و مطلوب افزود: تلاش مي كنيم بخش فرهنگ شهرستان را تقويت و نقاط ضعف را برطرف كنيم و بر اين اساس تجليل و ارج گذاري هنرمندان و اهالي فرهنگ و ادب را كه در قيد حيات هستند، در اولويت قرار داده ايم.
كتاني با اشاره به نبود سينما در شهرستان مهاباد و هدف گذاري براي بازگشايي سينماي شهر اظهار كرد: سينماي شهر مهاباد به لحاظ فني با مشكل رو به رو است ولي هدف فرمانداري گشايش سينما براي استفاده علاقه مندان و جوانان است.
وي در خصوص اقدامات ديگر فرمانداري به منظور حمايت از بخش فرهنگ شهرستان بيان كرد: تا 15 درصد شمارگان كتاب هاي چاپ شده نويسندگان شهرستان خريدار شده و به علاقه مندان و خوانندگان كتاب هديه داده شده است.
فرماندار شهرستان ويژه مهاباد همچنين تاكيد كرد: بايد قدرشناس اصحاب فرهنگ، ادب و هنر و ورزش باشيم.
مراسم تجليل از نخبگان فرهنگ، هنر، ادب و ورزش شهرستان مهاباد روز يكشنبه در سالن اجتماعات فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
گشايش سينما، ساخت سالن استاندارد براي برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري، حمايت بيشتر از آثار قلمي از جمله خواسته هاي نخبگان فرهنگي، هنري، ادبي و ورزشي از فرماندار شهرستان مهاباد بود.
3093/1905**خبرنگار: پيمان پاكزاد**انتشار دهنده: حسن فاخري