۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۹:۴۴
کد خبر: 82253762
T T
۰ نفر
امر به معروف و نهی از منكر مهمترین درس مكتب عاشوراست

اراك- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مركزی گفت: امر به معروف و نهی از منكر، اقامه نماز و صیانت از آرمان های اسلام، مهمترین درس مكتب عاشوراست.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه همزمان با نخستین روز از ماه محرم الحرام و در آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، افزود: امام حسین (ع) با قیام خونین كربلا به انسان های مومن آموخت كه وقتی اساس مكتب با خطر مواجه می شود در راه حفظ آن نباید از هیچ گونه فداكاری دریغ كرد و نیاز است تا با تمام توان از آرمان های اسلام صیانت شود.
وی ادامه داد: پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش ها و تفكر عاشورایی استوار شده و مداحان اهل بیت(ع) و مبلغان دینی باید با درك این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه، تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در عزاداری های محرم و صفر به كار بندند.
امام جمعه اراك اضافه كرد: حضور مردم در آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه كه جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه های فرهنگی دشمنان مصون می دارد، نهادینه كردن فرهنگ ناب شهادت و تفكر حسینی است.
وی اضافه كرد: ملت ایران به عنوان طلایه داران مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در برگزاری آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به شكل شایسته، تشریح و تبیین اهداف و آرمان های آن امام همام برعهده دارند و آحاد جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تلاش و نقش آفرینی برای فراگیری فرهنگ عاشورا و اهداف والای حضرت سیدالشهدا(ع) تكلیف هر انسان آزاده و بصیر است.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی اظهار كرد: تبلیغ نهضت عاشورا آمیخته با آئین عزاداری حضرت امام حسین(ع) است و جدایی این 2 از یكدیگر امكان پذیر نیست اما ،آحاد جامعه بخصوص مسئولان فرهنگی و مذهبی كشور باید نسبت به برگزاری آیین های عزاداری به دور از خرافات و رفتار ناپسند، اهتمام بیشتری بورزند.
وی بهترین راهكار برای پیشگیری از انواع آسیب ها در آیین های عزاداری را احیای سبك های سنتی عزاداری عنوان كرد.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی خاطرنشان كرد: طرح تفكر شیعه هراسی در نقاط مختلف جهان توطئه دشمنان است و تشكیل گروهك های تكفیری از قبیل داعش نیز بر همین اساس شكل گرفته و هدف اول آن ها نیز تضعیف مقدسات مذهب تشیع است.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار كرد: مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی باید با انجام آیین های عزاداری سالم و بدون خرافه از ریختن آب در آسیاب دشمنان پرهیز كنند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*
۰ نفر