۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82257035
T T
۰ نفر
اتباع بیگانه استان یزد زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

یزد - ایرنا - مدیركل بیمه سلامت استان یزد از اجرای طرح بیمه سلامت اتباع بیگانه خبرداد و گفت: در قالب این طرح سهمیه 30 هزار نفری برای استان یزد در نظر گفته شده كه با معرفی اداره كل اتباع بیگانه، واجدان شرایط زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، محمد دریجانی روز چهارشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد با بیان اینكه این طرح از هفتم شهریور آغاز و تا هفتم اسفندماه ادامه می یابد، افزود: همچنین اقشار آسیب پذیر و بیماران خاص اتباع بیگانه به صورت ویژه و رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند و بخشی از هزینه آنها از سوی كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پرداخت می شود.
مدیر كل بیمه سلامت افزود: حق بیمه برای پوشش 5 ماهه سایر اتباع بیگانه برای هر نفر یك میلیون و 894 هزار و 500 ریال پیش بینی شده است.
وی مجموع هزینه ثبت نام برای دریافت دفترچه بیمه اتباع بیگانه را 45000 ریال بیان كرد و ادامه داد: اتباع بیگانه ای كه دارای كارت آمایش شماره 10 اداره كل اتباع هستند، می توانند ازپوشش این طرح برخوردار شوند.
دریجانی تصریح كرد: اتباع بیگانه ساكن مركز استان یزد برای دریافت دفترچه بیمه از ساعت 14 تا 16 به واحد بیمه گری استان و در سایر شهرستان های استان در ساعات اداری به این دفاتر مراجعه كنند.
وی در ادامه از همكاری و تعامل خبرگزاری ایرنا در انعكاس اخبار حوزه سلامت قدردانی كرد.
كاظم شاملو رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز در این نشست، حوزه های ارائه كننده خدمات اجتماعی به خصوص در بخش سلامت را از حوزه هایی دانست كه با اقشار مختلف جامعه در ارتباط هستند و اطلاع رسانی از خدمات این مجموعه ها با توجه به فراگیری دایره خدمات آنان را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.
بر اساس تفاهم نامه همكاری مشترك سازمان بیمه سلامت و اداره كل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت كشور و كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، اتباع و مهاجران خارجی معرفی شده از سوی وزارت كشور كه دارای كارت آمایش یا هویت معتبر هستند، زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
مجموع بیمه شدگان سلامت استان یزد 341 هزار و 314 نفر اعلام شده است.
2088/ 6014/ خبرنگار: كبری دانشی دهج ** انتشار دهنده: كاظم شاملو*