۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۹
کد خبر: 82257731
T T
۰ نفر
توفان «چابا» پس از مرگ 4 نفر در كره جنوبی به سمت ژاپن در حركت است

پكن - ایرنا - توفان سهمگین «چابا» كه پیشتر بخش هایی از كره جنوبی را با بادهای شدید خود در هم كوبیده و چهار كشته و سه ناپدید برجا گذاشته بود، هم اكنون به سمت مناطق غربی ژاپن در حال حركت است.

به گزارش ایرنا، شدت و گستردگی این توفان به قدری بالا بود كه بر اثر آن امروز چهارشنبه دستكم چهار نفر در كره جنوبی جان باخته و تعدادی نیز زخمی شدند.
توفان «چابا» با بادهای سهمگین خود حتی موجب شد 2 هزار و ۵۰۰ باب مدرسه در سراسر كره جنوبی تعطیل شده و برق ۲۷۷ هزار خانوار در سواحل جنوبی قطع شود.
در همین حال گزارش های تلویزیون كره جنوبی حاكی است، 4 نفری كه جان خود را از دست داده اند ساكنان شهرهای بوسان و اولسان بودند كه از سرنوشت سه نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.
سرعت توفان چابا در كره جنوبی كه باعث لغو دهها پرواز در جزیره گردشگری جیجو و ۱۴۰ پرواز در سراسر این كشور شد، ۲۰۰ كیلومتر در ساعت اعلام شده است.
توفان امروز موجب شد تا شركت خودروسازی هیوندایی كره نیز تولید خود را در شهر اولسان متوقف كند و از سوی دیگر تصاویر تلویزیونی نشان می دهد بسیاری از خودروها در خیابان ها گرفتار سیل شده و در زیر آب فرو رفته اند.
اخبار مربوط به توفان در كشور كره جنوبی در حالی منتشر می شود كه سازمان هواشناسی ژاپن نیز امروز با صدور بیانیه ای نسبت به حركت این توفان با سرعت ۱۸۰ كیلومتر در ساعت هشدار جدی برای مناطق مختلف كشور صادر كرده است.
این سازمان پیش بینی كرده است كه از امروز هوای بسیاری از مناطق غربی ژاپن بارانی شده و این توفان باعث بارش سنگین توام با سیل خواهد شد و موج های سنگینی را به سواحل خواهد كوبید.
همین توفان طی روزهای قبل اوكیناوا و جزیره هونشو را در این كشور در هم كوبیده بود و باعث شد تا بیش از ۱۲۵ پرواز ژاپن ایرلاین و نیپون ایرلاین و بسیاری از پروازهای فرودگاه های كوچكتر این كشور لغو شود.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی