۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۶
کد خبر: 82257735
T T
۰ نفر
نداشتن روحيه خداترسي، عامل بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي است

اصفهان - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان اصفهان گفت: بسياري از ناهنجاريهاي اجتماعي و اختلافات كنوني جامعه به دليل ضعف و نداشتن روحيه خداترسي در برخي افراد است زيرا آنها خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود نمي بينند.

به گزارش ايرنا، احمد خسروي وفا روز چهارشنبه در نشست مديران ستادي و مشاوران و مسئولان هماهنگي امور ايثارگران قوه قضاييه در اصفهان افزود: گسترش فرهنگ ايثار و شهادت و روحيه جهادي و فرهنگ بسيجي، روحيه خداترسي در افراد را تقويت مي كند.
وي، گسترش فرهنگ ايثار و شهادت و روحيه جهادي و فرهنگ بسيجي
را از جمله رسالت هاي دفتر امور ايثارگران در دستگاه قضايي بيان كرد و افزود: لازم است اين فرهنگ، بيشتر براي كاركناني كه جنگ را از نزديك نديده و با ادبيات ايثار دوران دفاع مقدس بخوبي آشنا نيستند ترويج شود تا به روحيه گذشت، فداكاري، ايثار و سبقت گرفتن در اين امور بيش از پيش دست يابند.
رئيس دستگاه قضايي استان اصفهان، بصيرت افزايي و دشمن شناسي را دومين رسالت دفاتر امور ايثارگران قوه قضائيه عنوان كرد و گفت: در حال حاضر دشمن به دنبال نفوذ در تمامي زمينه ها از جمله بخش هاي فرهنگي، اقتصادي و غيره است كه با بصيرت افزايي و شناخت بايد در مقابل اين دسيسه ها ايستاد.
خسروي وفا تلاش براي افزايش روحيه انقلابي در انجام امور و وظايف را به ويژه در دستگاه قضايي لازم و ضروري دانست و تصريح كرد: روحيه تلاش و فعاليت افراد در دستگاه قضايي با عنايت به جايگاه رفيع و مسئوليت خطير آن بنا به تعبير رهبر معظم انقلاب بايد صد در صد انقلابي باشد.
وي گسترش فرهنگ خدمت به مردم و كار در راستاي افزايش بهره وري از ديگر رسالت هاي دفتر امور ايثارگران قوه قضاييه بيان كرد و گفت: با دارا بودن اين ويژگي ها و خصلت ها همانند جهاد مقدس مي توان در برابر نقشه هاي شوم دشمنان نظام و بسياري از كاستي ها ايستاد و بر مشكلات فائق آمد.
خسروي وفا با ابراز خرسندي از برگزاري نشست مديران ستادي و مشاوران و مسئولان هماهنگي امور ايثارگران قوه قضاييه در شهر شهيدپرور اصفهان و عرض تسليت فرارسيدن دهه محرم و ايام سوگواري حضرت سيدالشهدا(ع) و ياران باوفايش اظهاركرد: استان اصفهان مفتخر است كه 23 هزار و 500 شهيد، 50 هزار جانباز و سه هزار و 500 آزاده تقديم انقلاب اسلامي ايران كرده است كه سهم دادگستري استان 11 شهيد ، 66 جانباز كارمند و 48 جانباز قاضي است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان نيز با عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام سوگواري شهادت سيد و سالار شهيدان گفت: انفاق به معناي اهداي قسمتي از آنچه در اختيار انسان از جمله مال، علم و يا فكر به ديگران مي باشد اما ايثار از خودگذشتگي در راه خداست.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد افزود: هر دو مورد اگر با خلوص نيت همراه باشد از ارزش و جايگاه برتري برخوردار خواهد بود.
وي با بيان اينكه گذشتن از جان براي مقابله با دشمن براي حفظ ناموس و همنوع، كمال ايثار است خاطرنشان كرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مفتخر است كه در حال حاضر نيز با گذشت بيش از 30 سال از جنگ تحميلي، هنوز از جوانان و مرداني برخوردار است كه حتي دوران جنگ تحميلي را از نزديك نديده اند اما با روحيه اي سرشار از ايثارگري پا در ميدان هاي جنگ مي گذارند و در راه خدا، جان خود را اهدا مي كنند.
امام جمعه اصفهان بر تقويت، توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و ايثارگري تأكيد كرد و از متوليان امر خواست كه با برنامه ريزي و سياستگزاري در راستاي ترويج روحيه و فرهنگ ايثارگري براي كاركنان و خانواده ها و نسل جوان گام بردارند .
وي افزود: دستگاه قضايي كه از جايگاه والايي برخوردار است، بيش از پيش به تلاش براي ترويج و تقويت روحيه فرهنگ ايثارگري نياز دارد.
پنجمين نشست مديران ستادي و مشاوران و مسئولان هماهنگي امور ايثارگران قوه قضاييه روز چهارشنبه به ميزباني دادگستري كل استان اصفهان برگزار شد.
2093 ** انتشار دهنده: اصغر دواتگر