۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۶
کد خبر: 82257863
T T
۰ نفر

آغاز نوسازي سينما آزادي اروميه

۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۶
کد خبر: 82257863
آغاز نوسازي سينما آزادي اروميه

اروميه- ايرنا- سرپرست حوزه هنري آذربايجان غربي گفت: نوسازي سينما آزادي اروميه از ابتداي اين هفته به عنوان يكي از سه سينماي فعال اروميه آغاز شده است.

احد هوشمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي نوسازي اين سينما 600 ميليون ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وي اظهار كرد: در اين طرح تمامي فضاي داخلي سالن سينما از قبيل ديوارها، كف پوش سالن، صندلي هاي سينما، سيستم تهويه، سيستم نور، نما و سيستم ايمني سينما نوسازي شده و بعد از 15 روز آماده بهره برداري مي شود.
وي اضافه كرد: اين سينما با ظرفيت 776 صندلي در سال 1338 شمسي در خيابان خيام جنوبي اروميه احداث شده و به همراه سينماهاي ايران و انقلاب اين شهر تحت پوشش حوزه هنري آذربايجان غربي قرار دارد.
به گزارش ايرنا، بنا به گفته مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي 17 سينماي استان به دلايل نرم افزاري و سخت افزاري و عدم استقبال تماشاگران غيرفعال است.
در آذربايجان غربي 20 سينما در شهرستان هاي مختلف وجود دارد كه از اين تعداد تنها سه سينما در اروميه با مديريت حوزه هنري در حال ارائه خدمات است.
آذربايجان غربي يكي از استان هاي پيشرو در فعاليت سالن هاي سينما در كشور بود كه سال به سال تعداد سينماهاي اين استان كاهش يافت و در حال حاضر از 17 شهرستان اين استان تنها در اروميه سينماي استاندارد وجود دارد كه تعداد تماشاچي حاضر شده در آن نيز بسيار كم است.
انقلاب، ايران و آزادي سه سينماي فعال اروميه است.
تاريخ سينما در اروميه به دوران رضا شاه مي رسد ولي به طور رسمي از اواخر دهه 30 شمسي 6 باب سالن سينما در اروميه تاسيس شد كه بعد از تعطيلي سه سينما شامل سينماهاي كريستال، فرهنگ و تربيت، بقيه سينماهاي اروميه در حال فعاليت است.
8137/1905**خبرنگار: سيده فاطمه سجادي**انتشاردهنده: حسن فاخري