۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82258393
T T
۰ نفر
توفان محل برگزاری جشنواره بین المللی فیلم بوسان كره جنوبی را ویران كرد

پكن - ایرنا - ‌تازه ترین گزارش ها حاكی است كه توفان شدید «چابا» در كره جنوبی به رغم داشتن تلفات انسانی، محل برگزاری جشنواره بین المللی فیلم شهر بوسان را نیز ویران كرده است.

به گزارش ایرنا، این توفان كه از 2 روز قبل بخش های مختلفی از كره جنوبی را با سرعت ۲۰۰ كیلومتر در ساعت درنوردیده، تاكنون 7 كشته و 3 ناپدید برجا گذاشته است.
توفان در مسیر خود در شهر بندری بوسان باعث ویرانی محل برگزاری جشنواره بین المللی فیلم این شهر شد كه همه ساله میزبان بسیاری از كارگردانان و دست اندركاران صنعت سینمای دنیا است.
سازمان دهندگان این جشنواره می گویند، فرو ریختن بسیاری از مكان هایی را كه برای جشنواره اواسط ماه جاری میلادی در نظر گرفته بودند، آنها را هراسان كرده است.
با این حال آنها خاطرنشان كرده اند كه خوشبختانه این اتفاق در روز گشایش این جشنواره بین المللی مهم در قاره آسیا رخ نداده است.
قرار بود بسیاری از فیملسازان، كارگردانان و هنرپیشگان مصاحبه های مطبوعاتی خود را در منطقه ای در سواحل بوسان انجام دهند كه استودیوهای این كار را توفان ویران كرده است.
جشنواره بین المللی فیلم بوسان كره جنوبی از پانزدهم اكتبر (24 مهر) فعال می شود و قرار است ۲۹۹ فیلم از ۶۹ كشور در آن حضور یابند.
توفان چابا همچنین از دیروز (چهارشنبه) به سمت سواحل غربی ژاپن حركت كرده و در مسیر خود باعث قطع برق هزاران خانوار و لغو دهها پرواز بین المللی و داخلی شده و مدارس و ادارات بسیاری از مناطق غربی این كشور تعطیل شده است.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی