۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲
کد خبر: 82259378
T T
۰ نفر

مصلي امام خميني رشت، ميزبان شيرخوارگان حسيني

۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲
کد خبر: 82259378
مصلي امام خميني رشت، ميزبان شيرخوارگان حسيني

رشت - ايرنا - همايش پرشور شيرخوارگان حسيني همزمان با نخستين جمعه ماه محرم، در مصلي بزرگ امام خميني (ره) رشت برگزار شد.

به گزارش ايرنا، اين همايش به ياد حضرت علي اصغر (ع) كوچك ترين شهيد كربلا و با هدف تكريم حماسه شيرخوار شهيد اهل بيت (ع) به عنوان بزرگترين سند مظلوميت امام حسين(ع) در مصلي امام خميني (ره) شهر رشت ، تكايا و مسجدهاي شهرها و روستاهاي گيلان با حضور پرشور مادران دلسوخته برگزار شد.
در اين همايش مادران دلسوخته حسيني با بستن سربندهاي سبز يا علي اصغر (ع) و خواندن لالايي، همنوا با مادر داغدار دشت نينوا ، شهادت مظلومانه طفل شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را به سوگ نشستند.
مداحي، نمايش نمادين شهادت و حمل گهواره حضرت علي اصغر(ع)، روايتگري ظهر عاشورا ، آيين نذرنامه خواني، مرثيه سرايي و سخنراني از جمله بخش هاي مختلف همايش شيرخوارگان حسيني در رشت بود.
معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي گيلان روز جمعه در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: همايش شيرخوارگان حسيني امسال در بيش از 30 نقطه استان برگزار شد.
حجت الاسلام گلميرزاده افزود: ترويج سبك زندگي با بهره گيري از آموزه هاي ديني در فرهنگ عاشورايي ملموس است و هدف از اين همايش ، تربيت صحيح فرزندان از همان طفوليت با الگوگيري از سبك زندگي ائمه اطهار(ع) و تجديد بيعت با سرور و سالار شهيدان است.
وي با بيان اينكه سال گذشته هزاران نفر در اين مراسم در استان شركت كردند، تصريح كرد: امسال هم استقبال بسيار خوبي از اين همايش در استان شد و سال به سال بر تعداد شركت كنندگان افزوده مي شود.
گزارش خبرنگاران ايرنا از ساير شهرستان هاي استان گيلان نيز حاكي از برگزاري پرشور و شعور اين مراسم معنوي و حضور خيل كثيري از مادراني است كه كودكان خود را با پيشاني بندهاي منقش به نام كوچك ترين شهيد دشت كربلا، به اين آيين آورده اند.
خبرنگار: مريم سليماني ** انتشاردهنده: اميرحسين كبيري
2007/7296