۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82260689
T T
۰ نفر

برداشت سماق در گناباد آغاز شد

۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82260689
برداشت سماق در گناباد آغاز شد

گناباد-ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري گناباد گفت: برداشت سماق از سطح يك هزار هكتار از اراضي اين شهرستان آغاز شد.

مجتبي محرابي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال زراعي گذشته 60 تن محصوص سماق در شهرستان گناباد برداشت شد كه اين ميزان با توجه به تداوم معضل خشكسالي و كاهش بيش از 50 درصدي بارندگي در سال زراعي جاري به 45 تن كاهش خواهد يافت.
وي با بيان اينكه برداشت سماق به مدت دو ماه در گناباد ادامه دارد، اظهار كرد: اين شهرستان مقام نخست استان خراسان رضوي در زمينه توليد محصول و سطح زير كشت سماق را دارد و محصول اين شهرستان به طور كامل ارگانيك بوده و درختچه هاي آن از بهترين گونه ها مي باشد.
وي گفت: از محموع يك هزار هكتار عرصه هاي منابع طبيعي گناباد زير كشت سماق در شهرستان گناباد 120 هكتار در سال زراعي گذشته با حمايت دولت از محل اعتبارات صيانت از جنگلها و با مشاركت مردم كشت شد.
محرابي افزود: سماق از گونه هاي بومي ارتفاعات جنوبي شهرستان گناباد است و با توجه به خاصيت ارگانيك و طبيعي آن و مقاومت به كم آبي و سرما و گرماي زياد، مي تواند به عنوان يكي از محصولات استراتژيك منطقه به شمار رود.
وي تصريح كرد: با توجه به كاربردهاي سماق در بخش هاي صنعت، گياهان دارويي و مواد غذايي اين محصول كشاورزي در ايجاد فضاي سبز و اشتغال پايدار براي روستاييان منطقه نقش آفرين است.
85 درصد از عرصه 5900 كيلومتر مربعي گناباد را عرصه هاي منابع طبيعي تشكيل مي دهد.
7545/2095/6012خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني