۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۸
کد خبر: 82260826
T T
۰ نفر
زاهدان در حال تبديل شدن به مركز تربيت چشم پزشكان خارجي

زاهدان- ايرنا- رئيس بيمارستان چشم پزشكي الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: اين بيمارستان علاوه بر درمان بيماران داخلي و خارجي بزودي با پذيرش تعدادي دانشجوي خارجي به مركز تربيت نيروهاي تخصصي براي كشورهاي افغانستان و پاكستان تبديل خواهد شد.

عليرضا مالكي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بيمارستان چشم پزشكي الزهرا(س) زاهدان با 28 سال قدمت يكي از مجهزترين و بهترين بيمارستان هاي اين حوزه در كشور بحساب مي آيد به طوري كه با دارا بودن 60 تخت و چهار اتاق عمل روزانه حداقل بيش از 25 عمل جراحي تخصصي و پيشرفته و 700 معاينه چشم توسط پزشكان در آن انجام مي شود.
وي افزود: اين بيمارستان فوق تخصصي با دارا بودن 6 پزشك فوق تخصص، 34 دستيار تخصصي چشم پزشكي و 2 پزشك عمومي چشم پزشكي علاوه بر درمان بيماران سراسر كشور همه ساله پذيراي بيماران خارجي از كشورهاي تاجيكستان، حوزه خليج فارس به ويژه عمان، عراق، آذربايجان، تركمنستان، افغانستان، پاكستان و غيره است.
وي تاكيد كرد: بيمارستان چشم پزشكي الزهرا(س) زاهدان يكي از بيمارستان هاي منحصر بفرد كشور در تربيت نيروي انساني است به طوري كه افراد تعليم ديده در آن جزو بهترين چشم پزشكان كشور بحساب مي آيند.
دكتر مالكي با اشاره به زمان بهره برداري از ساختمان جديد بيمارستان چشم پزشكي الزهرا(س) زاهدان گفت: اين مركز درماني فوق تخصصي به عنوان بزرگترين مركز چشم پزشكي ايران و خاورميانه در سه طبقه ساخته شده است كه با تكميل تجهيزات و امكانات مورد نياز اين حوزه بزودي به بهره برداري مي رسد.
رئيس بيمارستان چشم پزشكي زاهدان با بيان اين كه بيماران چشم پزشكي نيازي به بستري شدن طولاني مدت ندارند، تصريح كرد: اين بيمارستان با دارا بودن 35 تخت و 6 اتاق عمل قادر خواهد بود علاوه بر نيازهاي درماني و تربيت نيروهاي تخصصي كشور در حوزه چشم پزشكي، نياز كشورهاي همسايه در زمينه چشم پزشكي را با بهره گيري از بهترين متخصصان تامين كند.
رئيس سازمان نظام پزشكي سيستان و بلوچستان با ابراز گلايه از برخي بيماران و همراهان آنان در ناديده گرفتن زحمات پزشكان گفت: متاسفانه برخورد نامناسب برخي بيماران و همراهان موجب دفع پزشكان فوق تخصص از استاني كه به شدت نيازمند اين قبيل نيروهاي تخصصي است مي شود.
دكتر مالكي اظهار داشت: تعدادي پزشك متخصص از اين بيمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشكي زاهدان دانش آموخته شدند اما به سبب برخوردهاي نامناسب برخي افراد تمايلي به خدمت كردن در اين استان را نداشته و به ساير استانها عزيمت كردند.
وي ادامه داد: از آنجايي كه مزاياي پزشكان در اين استان تفاوت زيادي با استان هاي برخوردار و خوش آب و هوا ندارد و برخوردها نيز بعضا شايسته و در خور شان پزشك نيست بسياري از پزشكان متخصص و فوق تخصص تمايلي به ماندن در اين استان پيدا نمي كنند.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهاني ** انتشار دهنده: حيدر سراياني
۰ نفر