مردم بايد با مصاديق امر به معروف و نهي از منكر آشنا شوند

كرمان - ايرنا - دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان كرمان با بيان اينكه امام حسين (ع) بزرگترين آمر به معروف و ناهي از منكر است گفت: آشنا كردن مردم با فريضتين و مصاديق آن، بسيار مهم است.

به گزارش ايرنا محمد سلطان زاده روز يكشنبه در نشست ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان كرمان كه در محل استانداري كرمان برگزار شد، با اشاره به وظايف و رسالت شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر افزود: اعضاي اين شوراها بايد اسلام مجسم باشند و حركات و اخلاق آنها بايد جلوه گر احكام اسلام باشد.
وي خطاب به شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر گفت: وقتي رفتار و عمل اسلامي داشته باشيد حتي بدون اينكه حرفي بزنيد حضورتان در آن سازمان و جامعه نوراني خواهد بود.
دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان كرمان گفت: در استان كرمان الگوهاي زيبايي از مربيان امر به معروف و نهي از منكر خدمت مي كنند كه به دست همه آنها بوسه مي زنيم.
وي ادامه داد: اين تريبوني كه در اختيار مسئولان گذاشته مي شود متعلق به نظام است و افراد بايد در حوزه وظايف خود صحبت كنند.
سلطان زاده گفت: در بعضي سازمان ها جلسات متعددي برگزار مي شود و مشاهده مي كنيم افرادي كه بايد در جلسه حضور داشته باشند حضور ندارند.
وي با تاكيد بر اينكه در همه زمينه ها بايد افرادي در جلسات حضور داشته باشند كه مسئوليت دارند خاطرنشان كرد: برخي از مسئولان در جلساتي كه بشخصه بايد حضور داشته باشند، نماينده مي فرستند و آن نماينده نه اختيار تصميم گيري دارد و نه از موضوع جلسه آگاه است.
وي گفت: اينگونه جلسات به واسطه اينكه مسئول مربوط حضور ندارد، دوباره تكرار مي شوند و در جلسه بعد هم تعدادي ديگر غيبت مي كنند و اينگونه است كه بعضي جلسه ها به نتيجه نمي رسد.
دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان كرمان ادامه داد: به طور جدي اين موضوع را پيگيري مي كنيم و در اولين جلسه شوراي اداري استان نيز مطرح خواهيم كرد، چرا كه اين موضوع يك منكر است.
وي گفت: در هر جلسه اي كه در اين استان تشكيل مي شود همه مسئولان مربوط بايد به عنوان قطعه اي از يك پازل حضور داشته باشند و در اتخاذ تصميم ها همكاري كنند.
وي با بيان اينكه جامعه حق دارد از نعمت انديشه و برنامه ريزي مسئولان بهره مند شود عنوان كرد: اگر مسئولي در يك جلسه حاضر نشود در واقع جامعه را از يكسري نعمت ها محروم كرده است.
وي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد عبدالمهدي مغفوري به عنوان معلم اخلاق و آمر به معروف و ناهي از منكر گفت: اين شهيد بزرگوار فردي پر جاذبه و پر جذبه بود چرا كه در مكتب امام صادق (ع) تربيت شده بود.
سلطان زاده اضافه كرد: بدي، براي ما بدتر است چون منسوب به ائمه اطهار هستيم و كارگزاران نظام جمهوري اسلامي چه در بخش دولتي و چه در بخش خصوصي بايد هر روز به خود يادآوري كنند كه منسوب به معصومين عليهم السلام هستند.
اين نشست با حضور حجت الاسلام كاظم راشد يزدي، اعضاي شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر و جمعي از مسئولان استان كرمان در محل سالن شهيد مرتضوي استانداري برگزار شد.
خبرنگار: كميل بهشتيان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسني
7429/3028