۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۴
کد خبر: 82262416
T T
۰ نفر
ساخت برج تجاري تفريحي طاووس دزفول وارد گام اجرايي شد

دزفول - ايرنا - شهردار دزفول گفت:عمليات ساخت برج تجاري تفريحي طاووس در ساحل رودخانه دز با ورود 137 تريلر حامل ميلگرد به ارزش 50 ميليارد ريال از روز يكشنبه وارد گام اجرايي شد.

محمدرضا كرمي نژاد روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود:مجتمع طاووس يك پروژه خدماتي رفاهي گردشگري است كه در زميني به مساحت 40 هزار متر مربع در پائين دست بوستان ساحلي علي كله ساخته مي شود .
وي افزود:قرارداد اين طرح از سال 1390 بين شهرداري و شركت بزرگ طاووس بسته شد ولي به دليل اختلاف بين 2 شريك پروژه در سال 92 تعطيل شد.
شهردار دزفول با اشاره به اينكه اين قرارداد در سال 94 فسخ شد اظهار كرد:با پيگيري انجام شده و حمايت صورت گرفته شركت برنده طرح موفق به اخذ مجوز لازم از بانك مركزي ،دارايي با امضاي شخص وزير شد و قابليت انتقال 300 ميليون دلار ارز از كشور ونزوئلا براي آغاز ساخت اين مجموعه را پيدا كرد.
كرمي نژاد افزود:در حال حاضر بخشي از پول واريز شده و وزارت اقتصاد و دارايي از شركت خواسته ظرف 6 ماه آينده كل پول قرارداد را وارد كشور كند .
شهردار دزفول گفت:3 هفته پيش پيمانكار مورد نظر معرفي شده و در حال انتقال تجهيزات و تجهيز كارگاه مي باشد و امروز نيز 137 تريلر حامل ميلگرد كه حدود سه هزار تن ميلگرد با ارزش 50 ميليارد ريال است وارد دزفول شده و عمليات اجرايي پروژه آغاز خواهد شد.
وي گفت:خاكبرداري اين پروژه از سه هفته پيش آغاز شده و اكنون 23 متر خاكبرداري انجام شده است ضمن اينكه طبق گفته پيمانكار در حال حاضر يكهزار نفر در اين طرح مشغول كار هستند.
كرمي نژاد اعتبار مورد نياز براي اجراي اين پروژه را 10 هزار ميليارد ريال اعلام كرد و گفت:با بهره برداري از گام نخست اين پروژه كه شامل درمانگاه،كلينيك،هتل،رستوران،بازار و مجتمع ورزشي خواهد بود زمينه اشتغال براي بيش از پنجهزار نفر فراهم خواهد شد .
وي افزود:در صورتي كه شركت موردنظر بتواند برج طاووس را به خوبي و در زمان مناسب تحويل دهد گام دوم آن كه شامل مجتمع تفريحي در آنسوي رودخانه دز است نيز به اين شركت واگذار مي شود ضمن اينكه در نظر داريم در صورت موفقيت اين شركت تجهيزات گردشگري بوستان علي كله نيز به آن واگذار شود.
شهردار دزفول گفت:نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار ،شهردار و شوراي شهر با همه امكانات از سرمايه گذار اين پروژه حمايت مي كنند تا شاهد ايجاد اشتغال در منطقه باشيم .
وي به ديگر فعاليت هاي شهرداري دزفول نيز اشاره كرد و گفت: عمليات اجرايي پاركينگ و مجتمع تجاري دروازه با اعتباري افزون بر 880 ميليارد ريال نيز آغاز شده كه اميدواريم با ورود اين سرمايه گذاران شاهد رونق اقتصادي در شهرستان دزفول باشيم.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي - انتشار دهنده:محمدعلي فريدپناه