۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82264214
T T
۰ نفر

كردستان عزادار تاسوعای حسینی +تصاویر

۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82264214
كردستان عزادار تاسوعای حسینی +تصاویر

سنندج- ایرنا- هزاران نفر از مردم مومن استان كردستان اعم از اهل سنت و تشیع به مناسبت تاسوعای حسینی از شب گذشته تاكنون با حضور در مساجد، حسینیه ها و هیات های مذهبی و برگزاری آیین های ویژه عزاداری، غرق سوگ و ماتم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم متدین و خداجوی كردستان در شهرهای مختلف استان بخصوص بیجار، قروه، سریش آباد و سنندج با برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری در عزای شهادت حضرت ابوالفضل عباس یارباوفای سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) به سوگ نشسته و اشك ماتم ریختند.
خیل عظیم مردم سوگوار و عزادار سنندج همگام با مردم سایر شهرهای استان با حضور در هیات های عزاداری و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در مظلومیت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و همچنین ساقی دشت كربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) عزاداری كردند.
آیین عزاداری روز تاسوعای حسینی هم اكنون با حضور مردم متدین استان اعم از پیرو جوان و زن و مرد در خیابان های شهر سنندج و اماكن مقدس این شهر در حال برگزاری است.
در آیین های عزاداری تاسوعای حسینی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت به مرثیه سرایی می پردازند.
در كنار برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری سرور وسالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت، خانواده های زیادی در استان به پخت غذاهای نذری و توزیع ان در میان نیازمندان و هیات ها و همچنین بخش خرما و حلوا و غیره در میان دسته های عزاداری اقدام كردند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی
۰ نفر