۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82264317
T T
۰ نفر
اشك ماتم مردم كهگیلویه و بویراحمد در روز تاسوعای حسینی

یاسوج - ایرنا - مردم كهگیلویه و بویراحمد در نهمین روز از ماه محرم الحرام با شركت گسترده در دسته های عزاداری به یاد علمدار كربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشك ماتم ریختند.

به گزارش ایرنا، مردم شهرهای مختلف استان كهگیلویه و بویراحمد از صبح امروز سه شنبه با راه اندازی دسته‌های عزاداری در رثای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش سوگواری كردند.
شهروندان عزادار كه شب گذشته تا پاسی از شب در سوگ شهدای دشت كربلا به عزاداری مشغول بودند صبح امروز با شركت در روز تاسوعای حسینی حماسه‌ای ماندگار خلق كردند.
در تجمع‌های بزرگ حسینی حضور جوانان، نوجوانان و كودكان همراه با دیگر شركت كنندگان در آیین زنجیرزنی و سینه زنی چشمگیر بود.
بسیاری از مردم عاشق و دل‌سوخته حسینی، با برپایی ایستگاه صلواتی نذرهای خود را میان فقرا، نیازمندان، عزاداران و دلدادگان حسینی توزیع كردند.
آیین های سوگواری نهم محرم (تاسوعای حسینی) با حركت دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی از ساعت 9.30 دقیقه صبح در یاسوج و دیگر نقاط كهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
دسته های عزاداری در یاسوج از میدان شهدای نیروی انتظامی به سمت مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر حركت كردند.
دسته های عزاداری در دیگر شهرهای كهگیلویه و بویراحمد نیز از حدود ساعت 9 صبح به سمت مساجد جامع و یا مصلاها حركت كردند.
مردم در این روز با حضور در گلزا شهدا و غبارروبی و عطرافشانی قبور دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس، بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق كردند.
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا كهگیلویه و بویراحمد» telegram.me/irnayasujj دنبال كنید.
خبرنگار: حسین خدمتی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/8005/6110