۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۶
کد خبر: 82264408
T T
۰ نفر

اردبیل در تاسوعا ، حسینی شد

۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۶
کد خبر: 82264408
اردبیل در تاسوعا ، حسینی شد

اردبیل - ایرنا - سراسر استان اردبیل از روستا تا شهرهای بزرگ در تاسوعای حسینی به یاد حضرت عباس (ع) و دیگر یاران باوفای حسین بن علی (ع) رنگ و بوی حسینی گرفته و غرق در ماتم و عزا شد.

به گزارش ایرنا ، آیین های تاسوعای حسینی در اردبیل از صبح سه شنبه با برگزای آیین شمع گردانی شروع شد، در این آیین سنتی ، عزاداران حسینی به صورت انفرادی و یا دسته های عزداری به یاد شهدای كربلا اقدام به روشن كردن شمع در مقابل مساجد محله های مختلف كردند.
همچنین پس از نماز ظهر ، عزاداران حسینی با تجمع بزرگ خود در میدان عالی قاپو فریاد 'لبیك یا حسین' و ' هیهات من الذله' سر دادند.
در این آیین عظیم حسینی حجت الاسلام نوری از روحانیون اردبیل در سخنانی پیام نهضت عاشورا را اقامه نماز ، مقاومت و ولایت مداری ذكر كرد و گفت: امروز نیز شیعیان پیرو سالار شهیدان با دفاع از حرم مطهر در عراق و سوریه این پیام را به خون سرخ خود معنی می كنند.
در این اجتماع تعدادی از شعرا و مداحان اهل بیت (ع) نیز در رثای فداكاری حضرت عباس (ع) نوحه سرایی كرده و مردم سراپا سیاهپوش نیز به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
همچنین همزمان با عصر تاسوعا مردم عزادار از محله های مختلف اردبیل در قالب دسته های سینه زنی روانه خیابان های این شهر شده و به عزاداری پرداختند.
در شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار ، گرمی ، نیر ، نمین ، سرعین ، مشگین شهر ، خلخال و كوثر نیز اجتماع بزرگ عزاداران حسینی برگزار و دسته های عزاداری نیز با زنجیر زنی و سینه زنی در سوگ شهیدان كربلا به عزاداری پرداختند.
خبرنگار: سیفعلی موسی زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016